2026-06-13, 23:53
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Klart de vill. De är muslimer, remember...

Det tror inte jag. Någon sådan inbjudan kan man nog vänta länge på att få se.
Citera
2026-06-13, 23:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Inte rent teoretiskt, men om det innebär att israeliska och turkiska pansarbrigader ska föra krig i deras närmiljö, blir frågan helt plötsligt mer komplex.

Vill de, teoretiskt, att Turkiet slår ut Israel? Ja, troligen.

Vill de att Turkiet försöker slå ut Israel om det innebär att deras barn riskerar att lemlästas, deras levebröd sprängs i bitar av bomber och deras livsviktiga mat, vatten och bränsleförsörjning havererar fullstänsigt? Troligen inte.
Precis hela mellanöstern, inklusive Turkiet skulle bli en sandhög. Israel kanske inte skulle slå Turkiet, men de skulle sälja sig dyrt, väldigt dyrt.
Citera
2026-06-14, 00:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs
Den orange apan säger han är gode vänner med både Erdogan och Netanyahu.

Är det otänkbart att Turkiets miljon stora armé kan ta sig till Israel genom vänligt sinnade länder?
Den orange apan är jokern. Pajasen som ingen vet var man har.

Vid en eventuell seriös attack skulle Istanbul och Ankara nukas. Bara för att få slut på det. (om nu Israel har kärnvapen, vilket jag är övertygad de har) De har inte en snöboll i hellvetets chans att överleva en markinvasion. Slår de ut hjärnan bakom kommer allt att stanna.
Citera
2026-06-14, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Den orange apan är jokern. Pajasen som ingen vet var man har.

Vid en eventuell seriös attack skulle Istanbul och Ankara nukas. Bara för att få slut på det. (om nu Israel har kärnvapen, vilket jag är övertygad de har) De har inte en snöboll i hellvetets chans att överleva en markinvasion. Slår de ut hjärnan bakom kommer allt att stanna.

Kanske Turkiet skaffar atomvapen via Ryssland eller Kina? Då blir det svårt för Israel/USA.
Citera
2026-06-14, 00:15
Medlem
Om Netanyahu angriper Turkiet borde väl artikel 5 kicka in
Citera
2026-06-14, 00:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs
Kanske Turkiet skaffar atomvapen via Ryssland eller Kina? Då blir det svårt för Israel/USA.
Kan så vara? En markoffensiv från Turkiet skulle de inte överleva veckan ens. Det vet de.

Tvivlar på det blir något krig mellan Israel och Turkiet. Båda är nåja hyfsat civiliserade länder och har för mycket att förlora på det. Turken är sekulärt och skiter för det mesta i religion. Israel vet turken är way mycket starkare. Status Quo skulle jag säga. Båda är lierade med den orange och med Europa.
Citera
2026-06-14, 00:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Om Netanyahu angriper Turkiet borde väl artikel 5 kicka in
Ja men det är -989 % chans han gör så. Turkiet har inte skickat drönare och robotar mot Israel. Turkiet har mig veterligen inte sponsrat terroristgrupperna som attackerat Israel från Gaza och Libanon.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-14 kl. 00:23.
Citera
2026-06-14, 00:21
Medlem
Israel hade backat 500 år i historien om de ens övervägde att kriga mot Turkiet.

Inte ens israelerna själva tror så högt om sin militär. Och det säger rätt mycket.

Israel är duktiga på att kriga mot barn, kvinnor och försvarslösa. Längre än så sträcker sig inte deras militära styrka.
Citera
2026-06-14, 00:28
Medlem
RobbanUCs avatar
Naftali Bennet sade att nästa land att kriga mot efter Libanon är Turkiet.
Frågan är om Israel kommer använda kärnvapen?
Citera
2026-06-14, 00:47
Medlem
Onanikrems avatar
Ren militärt skulle Turkiet utrota dem.
Om Israel slår tillbaka med det starkaste de har vore det 10x Hiroshima mot presidentpalatset i Ankara och en likadan mot Istanbul. Så skulle jag göra i en sådan situation. Sedan vore det klart.

Japp, skulle någon anfall mig skulle jag kunna utrota 50 miljoner. Är liksom ond...
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-14 kl. 00:50.
Citera
2026-06-14, 01:08
Medlem
Israel hade vunnit. Turkiet har marktrupper yes, men ett krig mellan dessa länder hade inneburit krig i luften, långdistansmissiler, anti air, drönare och infiltrering.

Finns inget land som kan det bättre än Israel.

Hade Turkiet legat bredvid varandra så hade det varit en annan femman, nu är det inte så.
Citera
2026-06-14, 01:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Om turkarna anfaller fine. Då kommer de inte få hjälp av Nato om de är den aggressiva ena. Om fan Israel attackerar ja då kan ju fan tom vi svenskar sitta där och dö för Turkiet...

Så Israel kommer inte attackera. De är smarta dessa judar. Möjligen kan de ju genomföra en false flag, så att turkarna blir så förbannande att de anfaller. Så att Nato inte behöver bli inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in