Citat:
Ursprungligen postat av
Smike
Jag undrar hur Nooshi Dadgostar, förutsatt att hon har emotioner som kan kopplas till något slags samvete, inners inne känner inför det faktum att hennes föräldrar flydde från en islamistisk diktatur till ett land där hon växt upp som en fri individ - tack vare oss etniska svenskar - och nu är ledare för en rörelse som på rekordtid kommer att sänka hennes flyktstatusland ner till samma totalitära nivå som den hon och hennes familj flydde från.
Jag kommer inte att leva i ett land där v sitter i en regering. Antingen flytt eller självmord.
Jag undrar hur moderater och SDs Israelvänner förutsatt att de har ens gnutta samvete kunde förespråka att en massa sekulära arabstater skulle krossas för att sedan beskylla vänstern för den flod av människor som följde i Libyen och Syriens förfall exempelvis. Det fanns ju vissa inom den sionistiska högern som tyckte att vi borde ta in alla Palestinier i Europa så att Israel slapp den bördan.
Att det sedan var just under en blå regering som de flesta av dessa släpptes in är helt irrelevant. Det var inte en "riktig" moderat regering då. Är det inte så kommunister brukar säga?
Öh, alltså jag vill inte partypoopa här. Allt är dåligt. Önskar bara fler kunde se det jag ser.
Jag är färgblind, jag hatar alla svenska partier.

Någon nyans ser jag inte direkt längre och Nyans själva är en trojansk häst.
Men jag får ändå säga att de som försöker på ett humanistiskt men naivt sätt hantera konsekvenserna av västs utrikespolitik de senaste 20 åren har mindre på sitt "samvete" än de som eggade på politiken eller direkt deltog i den.