2026-06-13, 20:54
  #1
Medlem
Smikes avatar
Jag undrar hur Nooshi Dadgostar, förutsatt att hon har emotioner som kan kopplas till något slags samvete, inners inne känner inför det faktum att hennes föräldrar flydde från en islamistisk diktatur till ett land där hon växt upp som en fri individ - tack vare oss etniska svenskar - och nu är ledare för en rörelse som på rekordtid kommer att sänka hennes flyktstatusland ner till samma totalitära nivå som den hon och hennes familj flydde från.
Jag kommer inte att leva i ett land där v sitter i en regering. Antingen flytt eller självmord.
Citera
2026-06-13, 21:12
  #2
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Nej jag håller med här, inte en jävla vänsterregering till! Då går landet åt helvete!
Citera
2026-06-13, 21:45
  #3
Avstängd
Nu tycker jag ni överdriver, inte vill vänster oss något illa inte
Citera
2026-06-13, 22:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smike
Jag undrar hur Nooshi Dadgostar, förutsatt att hon har emotioner som kan kopplas till något slags samvete, inners inne känner inför det faktum att hennes föräldrar flydde från en islamistisk diktatur till ett land där hon växt upp som en fri individ - tack vare oss etniska svenskar - och nu är ledare för en rörelse som på rekordtid kommer att sänka hennes flyktstatusland ner till samma totalitära nivå som den hon och hennes familj flydde från.
Jag kommer inte att leva i ett land där v sitter i en regering. Antingen flytt eller självmord.


Jag undrar hur moderater och SDs Israelvänner förutsatt att de har ens gnutta samvete kunde förespråka att en massa sekulära arabstater skulle krossas för att sedan beskylla vänstern för den flod av människor som följde i Libyen och Syriens förfall exempelvis. Det fanns ju vissa inom den sionistiska högern som tyckte att vi borde ta in alla Palestinier i Europa så att Israel slapp den bördan.

Att det sedan var just under en blå regering som de flesta av dessa släpptes in är helt irrelevant. Det var inte en "riktig" moderat regering då. Är det inte så kommunister brukar säga?


Öh, alltså jag vill inte partypoopa här. Allt är dåligt. Önskar bara fler kunde se det jag ser.
Jag är färgblind, jag hatar alla svenska partier. Någon nyans ser jag inte direkt längre och Nyans själva är en trojansk häst.


Men jag får ändå säga att de som försöker på ett humanistiskt men naivt sätt hantera konsekvenserna av västs utrikespolitik de senaste 20 åren har mindre på sitt "samvete" än de som eggade på politiken eller direkt deltog i den.
__________________
Senast redigerad av Finmalet 2026-06-13 kl. 22:49.
Citera
2026-06-13, 22:46
  #5
Medlem
Onanikrems avatar
Litar mer på Dadgostar än skatboet och gråskägg. Hon är vad hon är, men vill nog inget ont. De senare kommer förstöra landet vid en eventuell vinst av vänstern. Kanske kan Dadgostar tygla sina jihadister, kanske inte? Skatboet kommer bara skratta och förstöra landet.

My point. Miljöpartiet har flera gånger tidigare varit orsak till landets förstörelse. De har suttit på båda sidor och dikterat villkoren. (som varit katastrofala för landet)
Citera
2026-06-13, 22:48
  #6
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Nu tycker jag ni överdriver, inte vill vänster oss något illa inte
Nä titta bara på hennes föregångare och inspiratörer, inte gjorde någon av Lenin, Stalin, Mao Zedong, Ho Chi Minh, Pol Pot, Kim Il Sung, Kim Il Jong, Nicolae Ceaușescu, Josip Tito, Mohamed Siad Barre eller Mengistu Haile Mariam någonting illa eller elakt mot någon människa i historien?
Citera
2026-06-13, 22:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nä titta bara på hennes föregångare och inspiratörer, inte gjorde någon av Lenin, Stalin, Mao Zedong, Ho Chi Minh, Pol Pot, Kim Il Sung, Kim Il Jong, Nicolae Ceaușescu, Josip Tito, Mohamed Siad Barre eller Mengistu Haile Mariam någonting illa eller elakt mot någon människa i historien?


Både Ho Chi Minh, Lenin och Josip Broz har mer stöd i dagens respektive länder än någon av politikerna som styr där nu eller våra politiker för den delen.





Allt är relativt. Dig hade de säkert satt in en gulag. Kanske hade det vart bra
__________________
Senast redigerad av Finmalet 2026-06-13 kl. 23:02.
Citera
2026-06-13, 22:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smike
Jag undrar hur Nooshi Dadgostar, förutsatt att hon har emotioner som kan kopplas till något slags samvete, inners inne känner inför det faktum att hennes föräldrar flydde från en islamistisk diktatur till ett land där hon växt upp som en fri individ - tack vare oss etniska svenskar - och nu är ledare för en rörelse som på rekordtid kommer att sänka hennes flyktstatusland ner till samma totalitära nivå som den hon och hennes familj flydde från.
Jag kommer inte att leva i ett land där v sitter i en regering. Antingen flytt eller självmord.


Alltid såna starka ord men aldrig någon handling. Ser så många som klagar på landet men ingen agerar. De vet att Sverige fortfarande är ett av de bästa länderna att bo i. Norden överlag är ju det.

Jag säger inte att allt är rosor såklart men retoriken är alltid domedag.

Borde nästan ha ett !banbet som det heter på wsb. Antingen fullföljer man det man säger i sådana här lägen eller så blir man bannad. Så kanske man kan ta detta som en kul tråd istället för bara ännu en klagokälla som har noll värde.
Citera
2026-06-13, 23:11
  #9
Medlem
Smikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Alltid såna starka ord men aldrig någon handling. Ser så många som klagar på landet men ingen agerar. De vet att Sverige fortfarande är ett av de bästa länderna att bo i. Norden överlag är ju det.

Jag säger inte att allt är rosor såklart men retoriken är alltid domedag.

Borde nästan ha ett !banbet som det heter på wsb. Antingen fullföljer man det man säger i sådana här lägen eller så blir man bannad. Så kanske man kan ta detta som en kul tråd istället för bara ännu en klagokälla som har noll värde.
Watch me bitch
__________________
Senast redigerad av Smike 2026-06-13 kl. 23:16.
Citera
2026-06-14, 01:30
  #10
Medlem
Zaedrewss avatar
Nooshi har ju dock valt att gifta sig men en etnisk svensk man. Det är ju ett plus! Så helt galen är hon inte. Trots sina sjukt stora bröst.
Citera
2026-06-14, 07:22
  #11
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Valet 2026
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in