2026-06-20, 20:32
Avslutad
Till en annan video på tuben skriver en person så här:
Brasilianare här! Det finns en intervju med en kille som var där och han nämner att de tre killarna inte hade en "normal" reaktion. De såg inte chockade eller oroliga ut eller visade ens ånger. De var mer fokuserade på att försöka komma undan med det:
blockera sociala medier, skaffa henne GoPro och byta kläder.

Bytte kläder också och blockerade sina sociala medier. Det här börjar verkligen likna något medvetet utfört eller reagerade de alla så här för att de inte hade tillstånd att befinna sig på bron?
Det ska heller inte handla om bungyjump utan om rephoppning.
De tre är åtalade för mord.
Citera
2026-06-20, 22:19
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertU
Ditt jävla APMONGO du fattar väl att det inte är hopparen som har ansvar för att knyta repet? Du har väl aldrig gått utanför dörren som det låter på ditt resonemang.

Idiot.....

Nä självklart är det inte hopparens ansvar att se till att repet är fäst ordentligt. Dock om jag, av någon helt obegriplig anledning, fick för mig att hoppa bungyjump så nog fan skulle jag kolla jävligt noga att jag var ordentligt fastsatt i repet innan hoppet. Kalla det självbevarelsedrift eller skepticism, men såvida de inte tillhör min närmsta krets eller är brothers in arms så har jag inte det förtroendet för andra människor som gör att jag helt skulle förlita mig på att de gör sitt jobb i ett sånt fall.

Med det sagt så kan man heller inte lägga någon som helst skuld på offret i ett sånt här fall. Flickan ifråga hade förmodligen en mer positiv syn på sina medmänniskor än vad jag har. Vilket i många situationer kan vara positivt men som tyvärr kostade henne livet i det här fallet.
Citera
Igår, 01:43
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Jo det ser ut som en framåtvolt så sista halvan av fallet sker på rygg.

Sant. Trodde först när jag tittade att hon gjorde magplask.

Skönt för tittarna att hon slapp huvudet före men kanske otur för henne med facit i hand då hon trots allt var vid ett visst litet liv till en början.

Fan sjukt att hon trodde hon hade en livlina.
Citera
Igår, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Till en annan video på tuben skriver en person så här:
Brasilianare här! Det finns en intervju med en kille som var där och han nämner att de tre killarna inte hade en "normal" reaktion. De såg inte chockade eller oroliga ut eller visade ens ånger. De var mer fokuserade på att försöka komma undan med det:
blockera sociala medier, skaffa henne GoPro och byta kläder.

Bytte kläder också och blockerade sina sociala medier. Det här börjar verkligen likna något medvetet utfört eller reagerade de alla så här för att de inte hade tillstånd att befinna sig på bron?
Det ska heller inte handla om bungyjump utan om rephoppning.
De tre är åtalade för mord.

Tror även jag såg att ett par av dem försökte gömma sig innan polisen fångade dem. Vilket än mer indikerar mord.

EDIT: Dessutom konstigt att kameramannen zoomar in repet ett par sekunder efter hoppet. Verkar onejkligen som om även han visste att det låg där.
Senast redigerad av jenlov Igår kl. 16:31.
Citera
Igår, 18:31
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror även jag såg att ett par av dem försökte gömma sig innan polisen fångade dem. Vilket än mer indikerar mord.

EDIT: Dessutom konstigt att kameramannen zoomar in repet ett par sekunder efter hoppet. Verkar onejkligen som om även han visste att det låg där.
Kanske ingen som vågade lägga sig i om killarna har attityd för att slippa få problem, så kameramannen är tyst och filmar repet istället som bevis när polisen frågar efter en ev. film av de som var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in