2026-06-15, 14:13
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Då vet du i princip inget om vad hat är. Om du tycker det jag skrev var hat då måste du helt enkelt hålla med mig i mitt svar eftersom det finns ordentligt med riktigt hat på både forumet och nätet.
Du vet ju inte vad jag hatar! Det var hatiskt skrivet av dig!
Citera
Igår, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Du vet ju inte vad jag hatar! Det var hatiskt skrivet av dig!
Du svarade inte på det jag skrev.
Citera
Igår, 02:07
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Det hade kanske varit enklare att bara göra det olagligt att inte tycka som regeringen? Jag menar, sluta gå över ån efter vatten. Regeringen skapar en karta med åsikter och om du inte håller med - Kumla. Det är ju ändå dit vi är på väg så varför inte bara snabba på förfarandet?
Citera
Igår, 02:13
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Du svarade inte på det jag skrev.
Jo det gjorde jag, sluta hata på mig!!
Citera
Igår, 06:49
Medlem
Rikspolischef Petra Lundh:

”De kriminella ska inte ges en frizon” Samma lagar som skyddar människor på gatan måste också gälla på nätet. Polisen måste ges bättre möjlighet att ingripa mot brottsligheten i digitala miljöer, skriver rikspolischef Petra Lundh.

https://www.svd.se/a/9p6dLl/rikspolischefen-de-kriminella-ska-inte-ges-en-frizon-pa-natet
Citera
Igår, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Om man läser lagförslaget så ser det ut som FB sitter lugnt. Tänker att det kan bli hårdare med stjärnor i folks namn men bortom det verkar det OK för vår del?

Lagen siktar ju på specifika saker.

Samtidigt: fantasin att ge staten mer makt över medborgarna är alltid ett potentiellt problem och med så snabba ryck måste sidor börja "lyda i förväg" vilket kommer göra skit ens i närheten av det borttvingat
Jag tolkar det faktiskt tvärtom: att lagförslaget kommer ha långtgående konsekvenser för Flashback. Se bara alla trådar om influencers, där fullkomligt dryper det av näthat och trakasserier.

Väldigt ironiskt att Flashback är så höger och verkar för ökade inskränkningar mot sin egen plattform och sin egen integritet och yttrandefrihet. Som man bäddar får man ligga.
Citera
Idag, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jo det gjorde jag, sluta hata på mig!!
OK, vi lägger ner detta. Svårt att diskutera med folk som leker mani.
Citera
Idag, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag tolkar det faktiskt tvärtom: att lagförslaget kommer ha långtgående konsekvenser för Flashback. Se bara alla trådar om influencers, där fullkomligt dryper det av näthat och trakasserier.

Väldigt ironiskt att Flashback är så höger och verkar för ökade inskränkningar mot sin egen plattform och sin egen integritet och yttrandefrihet. Som man bäddar får man ligga.
Håller med!
Det gör AI också: (FB) Ny utredning föreslår att polisen ska kunna censurera näthat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in