Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Alla har varit blandmissbrukare sedan tidigt 80-tal. Renodlade alkoholister är extremt sällsynt.
Dessa sitter i regel på den biligaste kina/pizzerian idag.
Misstänker två orsaker. Där får de sitta ifred från knarkare (ja ni suger).
Två: tidigare var det reglerat att det måste serveras mat och högre krav för utskänkningstillstånd.
På farfars stamstället kom personalen in med samma smörgås vid beställningar och varje gång satte den serverade en tändsticka i smörgåsen som snart såg ut som en födelsedagstårta full med ljus.
Stötte på en person som måste varit van vid det när jag åkte tåg senast, en något överviktig man med ljudlig andning som beställde en sallad i plastlåda och stor stark. Vet inte helt varför men fick omedelbart känslan av att den här salladen kommer inte ätas, det är ölen som är huvudrätten här. Mycket riktigt så stoppades salladslådan raskt ner i tidningsfickan på sätet framför, helt orörd. Ölen dracks upp och när han klev av tåget någon timme senare låg salladen fortfarande kvar orörd i tidningsfickan…
Han måste ha missat att man kan beställa endast alkohol på tåget och inte bara kombinerat med mat…