2026-06-13, 01:31
  #1
Medlem
I februari så började mitt missbruk ta till nya höjder, jag började injicera mina droger. En flykt från mitt keffa mående helt enkelt, nu sitter jag här drygt ett halvår senare med trasiga vener, försämrade relationer till familjen och en allmänt jävla låg självkänsla.

Idag slog det slint efter för mycket uppåt och så rökte jag en joint som utlöste en psykos som nästan slutade med att jag tog mitt liv..

Men nu jävlar, nu ska jag bli nykter! Jag kommer inte orka att må såhär mycket längre till, har hållit på med droger sen unga tonåren och att fly känslor med substanser är det enda jag kan.. jag vet ju att det funkar liksom.. men har kommit till ett vägskäl, jag måste hitta andra vägar att hantera mina starka känslor utan droger.

Jag har just slängt mina verktyg, det känns bra. Jag vill inte längre.

I guess så behövde jag skriva av mig.. men tar gärna emot tips och tricks från andra som varit i liknande situationer.

Kärlek till er alla.
Citera
2026-06-13, 01:43
  #2
Avstängd
jag satsar med på alla sätt att lyckas bli av med drogerna.

jag har gått på yjack i snart 25 år.
nu finns inget kul kvar, jag slår i mig en dos på 2 gram bara för att kunna vara normal. jag hatar tjacket numer, skicka ett pm om du känner för att snacka kompis!!


mvh
Citera
2026-06-13, 01:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
jag satsar med på alla sätt att lyckas bli av med drogerna.

jag har gått på yjack i snart 25 år.
nu finns inget kul kvar, jag slår i mig en dos på 2 gram bara för att kunna vara normal. jag hatar tjacket numer, skicka ett pm om du känner för att snacka kompis!!


mvh

Shit fattar det asså. Inte värt någonstans överhuvudtaget, vill själv inte hamna där liksom..

Kan testa skicka ett pm men vet inte om jag kan än..
Citera
2026-06-13, 01:48
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NykterPundare
Shit fattar det asså. Inte värt någonstans överhuvudtaget, vill själv inte hamna där liksom..

Kan testa skicka ett pm men vet inte om jag kan än..
hoppas du kan, vi har säker massor att snacka om! nej, håll dig borta från tjacket, det är den smutsigaste drog efetr heroin jag känner till!
Citera
2026-06-13, 02:16
  #5
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NykterPundare
I februari så började mitt missbruk ta till nya höjder, jag började injicera mina droger. En flykt från mitt keffa mående helt enkelt, nu sitter jag här drygt ett halvår senare med trasiga vener, försämrade relationer till familjen och en allmänt jävla låg självkänsla.

Idag slog det slint efter för mycket uppåt och så rökte jag en joint som utlöste en psykos som nästan slutade med att jag tog mitt liv..

Men nu jävlar, nu ska jag bli nykter! Jag kommer inte orka att må såhär mycket längre till, har hållit på med droger sen unga tonåren och att fly känslor med substanser är det enda jag kan.. jag vet ju att det funkar liksom.. men har kommit till ett vägskäl, jag måste hitta andra vägar att hantera mina starka känslor utan droger.

Jag har just slängt mina verktyg, det känns bra. Jag vill inte längre.

I guess så behövde jag skriva av mig.. men tar gärna emot tips och tricks från andra som varit i liknande situationer.

Kärlek till er alla.
Har du kvar något brass? I så fall, spola ner skiten.

Har du alkohol hemma? Spolar ner skiten.

Har du vänner som knarkar? Sluta umgås med dom.

Om du håller dig drogfri så kommer du att må bättre än vad du tror att du skulle göra på droger.

Känner du någon som knarkar som mår bra? Nej, ingen pundare mår bra.

Inse att du har en beroendepersonlighet.

Gå ut och gå, det är trevligare än vad du tror! Lycka till
Citera
2026-06-13, 02:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Har du kvar något brass? I så fall, spola ner skiten.

Har du alkohol hemma? Spolar ner skiten.

Har du vänner som knarkar? Sluta umgås med dom.

Om du håller dig drogfri så kommer du att må bättre än vad du tror att du skulle göra på droger.

Känner du någon som knarkar som mår bra? Nej, ingen pundare mår bra.

Inse att du har en beroendepersonlighet.

Gå ut och gå, det är trevligare än vad du tror! Lycka till

Ja jag tänkte ge det till en kompis men han dök aldrig upp.. använder det som rökelse just nu. Haha. Blir nog som du säger om han inte dyker upp.

Det är sant det du säger, man missbrukar ju för att må bra. Men när man inte ens mår bra av skiten längre så känner jag att det är fan inte värt det..

Har börjat i en öppenvårds-grupp som kör kbt behandling typ, hade 17 dagar drogfrihet innan detta snedsteg. Tycker faktiskt det har hjälpt och jag får verkligen tänka till.

Har motivationen jag aldrig haft förut nu.

Kärlek och respekt.

Tack!
Citera
2026-06-13, 04:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Receptfritt eller ?

Hade recept på 25 st 2mg stesolid inför ett tandläkarbesök en gång. Annars nää. Hehe
Citera
2026-06-13, 04:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterPundare
I februari så började mitt missbruk ta till nya höjder, jag började injicera mina droger. En flykt från mitt keffa mående helt enkelt, nu sitter jag här drygt ett halvår senare med trasiga vener, försämrade relationer till familjen och en allmänt jävla låg självkänsla.

Idag slog det slint efter för mycket uppåt och så rökte jag en joint som utlöste en psykos som nästan slutade med att jag tog mitt liv..

Men nu jävlar, nu ska jag bli nykter! Jag kommer inte orka att må såhär mycket längre till, har hållit på med droger sen unga tonåren och att fly känslor med substanser är det enda jag kan.. jag vet ju att det funkar liksom.. men har kommit till ett vägskäl, jag måste hitta andra vägar att hantera mina starka känslor utan droger.

Jag har just slängt mina verktyg, det känns bra. Jag vill inte längre.

I guess så behövde jag skriva av mig.. men tar gärna emot tips och tricks från andra som varit i liknande situationer.

Kärlek till er alla.

Har du fått psykos innan? Hur fick du den att gå över? Trodde det alltid krävdes medicin… Var försiktig nu för din hjärna önskar utveckla en psykossjukdom..
Är amfetamin en av dina droger?

Jag har tyvärr inga tips då jag aldrig haft problem att bara lägga av - förutom med cannabis som är min Akilleshäl (men nu hade jag inte rökt på några månader och rullade en jolle i onsdags som fortfarande ligger i hallen dock)

Vad som brukar funka för mig om jag behöver skärpa mig så har jag två texter som känns viktiga för mig:

”know the difference between enjoying your youth and destroying your future”

Och

“No one is coming to save you. It’s you that needs to show up for yourself”
Citera
2026-06-13, 05:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
Har du fått psykos innan? Hur fick du den att gå över? Trodde det alltid krävdes medicin… Var försiktig nu för din hjärna önskar utveckla en psykossjukdom..
Är amfetamin en av dina droger?

Jag har tyvärr inga tips då jag aldrig haft problem att bara lägga av - förutom med cannabis som är min Akilleshäl (men nu hade jag inte rökt på några månader och rullade en jolle i onsdags som fortfarande ligger i hallen dock)

Vad som brukar funka för mig om jag behöver skärpa mig så har jag två texter som känns viktiga för mig:

”know the difference between enjoying your youth and destroying your future”

Och

“No one is coming to save you. It’s you that needs to show up for yourself”

Ja precis amfetamin är min drog. Har fått psykoser förut ja, alltid triggade av cannabis. Har inte rökt på säkert 2.5 år nu och tänkte det kanske skulle funka (dum som man är), men nej fan heller vilken käftsmäll jag fick.

Som tur var så hade jag 2mg alprazolam. Det är det enda som hjälper, det klipper helt i princip.

Bra citat! Tack.
Citera
2026-06-13, 06:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterPundare
Ja precis amfetamin är min drog. Har fått psykoser förut ja, alltid triggade av cannabis. Har inte rökt på säkert 2.5 år nu och tänkte det kanske skulle funka (dum som man är), men nej fan heller vilken käftsmäll jag fick.

Som tur var så hade jag 2mg alprazolam. Det är det enda som hjälper, det klipper helt i princip.

Bra citat! Tack.

Jag är själv gräspundare men jag känner direkt av psykos-aningar av amfetamin. Trodde inte cannabis kunde trigga psykos….
Jag tror amfetaminet gör din hjärna svag för psykoser och cannabisen blir sista knuffen över.
Jag själv hade århundrandets psykos under ett års tid där jag gjorde kaos i flera städer (lol) och jag har inte fått någon ny psykos de senaste åren trots att jag rökt varje dag sen dess bortsätt från senaste 5 månaderna.

Jag tror du behöver klippa med amfetaminet för din hjärnas skull helt enkelt.

Men du. Jag tror på dig. Det här klarar du.

Jag vet hur intensivt hela livet känns som det suger första tre månaderna men sen tror jag din hjärna kommer börja vilja hålla sig borta.

Kämpa på.

Du klarar mycket mer än vad du tror att du är kapabel till. Och kom ihåg att den som bestämmer är DU, och inte lusten eller suget.
__________________
Senast redigerad av Kdjfbfbrnb 2026-06-13 kl. 06:59.
Citera
2026-06-13, 07:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
Jag är själv gräspundare men jag känner direkt av psykos-aningar av amfetamin. Trodde inte cannabis kunde trigga psykos….
Jag tror amfetaminet gör din hjärna svag för psykoser och cannabisen blir sista knuffen över.
Jag själv hade århundrandets psykos under ett års tid där jag gjorde kaos i flera städer (lol) och jag har inte fått någon ny psykos trots att jag rökt varje dag sen dess (några år sedan nu)

Jag tror du behöver klippa med amfetaminet för din hjärnas skull helt enkelt.

Men du. Jag tror på dig. Det här klarar du.

Jag vet hur intensivt hela livet känns som det suger första tre månaderna men sen tror jag din hjärna kommer börja vilja hålla sig borta.

Kämpa på.

Du klarar mycket mer än vad du tror att du är kapabel till. Och kom ihåg att den som bestämmer är DU, och inte lusten eller suget.

Ja såklart, borde ha påpekat att det alltid varit under amfetaminpåverkan. Precis som du säger så pushar rökat en över edgen.. vid närmare eftertanke gick jag med psykos länge.. säkert ett år också.

Är haschtomte i grunden, har rökt länge och mycket. Så jag är rätt nöjd med dom trevliga stunder cannabis har hjälpt till med.

Tack för dom fina orden, jag tar verkligen åt mig och det värmer. Fint av dig.

Kärlek
Citera
2026-06-13, 07:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterPundare
Ja såklart, borde ha påpekat att det alltid varit under amfetaminpåverkan. Precis som du säger så pushar rökat en över edgen.. vid närmare eftertanke gick jag med psykos länge.. säkert ett år också.

Är haschtomte i grunden, har rökt länge och mycket. Så jag är rätt nöjd med dom trevliga stunder cannabis har hjälpt till med.

Tack för dom fina orden, jag tar verkligen åt mig och det värmer. Fint av dig.

Kärlek

Ja, undrar om du skulle kunna röka om det inte vore för amfetaminet.

Absolut, du får inte smutsa ned cannabisens rykte helt i onödan

Ja då min vän. Jag finns också här som motivation om du behöver stöd.
Jag såg att du inte kan skicka meddelanden här längre men säg till om du vill ha mig på någon av de krypterade chattapparna som finns.

Jag tror verkligen på dig. Du klarade för fan 17 dagar. Det är alltså dem absolut värsta 17 dagarna du kunde genomleva och det klarade du av vilket gör att jag tror på att du klarar av precis vad som helst bara du visar på lite pondus.
Och kom ihåg att du gör det för dig själv - aldrig någonsin för någon annan för då kan man bli trotsig i relationen och ursäkta ett nytt bruk pga bråk i en relation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in