Citat:
”Dina argument är sjuka” är inte att debattera och diskutera.
Jag är en person som tycker mycket. Och jag har heller inga problem med att stå för mina åsikter. Således är jag ganska aktiv i olika debatter på sociala medier. Det jag har märkt de senaste åren är det råa debattklimatet, och folk som inte ens kan bemöta vad man skriver i sak utan ägnar sig åt personangrepp. Jag vill inte gå in på för mycket detaljer så det är svårt att förklara utförligare.
Jag vet att jag har många fel och brister men jag har också en hög självkännedeom och en av mina styrkor är att jag kan skilja på sak och person, jag vet att många tror att de kan det men det är få som kan det på riktigt. Därför blir jag alltid så stött när andra går till personangrepp.
I min värld är det en milsvid skillnad på att säga "dina argument är sjuka" jämfört med att säga "du är sjuk". Det förstnämnda får man tåla om man ger sig in i en debatt offentligt på nätet, det andra ska man inte behöva ta.
Så varför kan folk inte bete sig på nätet och bemöta det man skriver i sak snarare än att slänga ur sig en massa dumheter?
Jag vet att jag har många fel och brister men jag har också en hög självkännedeom och en av mina styrkor är att jag kan skilja på sak och person, jag vet att många tror att de kan det men det är få som kan det på riktigt. Därför blir jag alltid så stött när andra går till personangrepp.
I min värld är det en milsvid skillnad på att säga "dina argument är sjuka" jämfört med att säga "du är sjuk". Det förstnämnda får man tåla om man ger sig in i en debatt offentligt på nätet, det andra ska man inte behöva ta.
Så varför kan folk inte bete sig på nätet och bemöta det man skriver i sak snarare än att slänga ur sig en massa dumheter?
Det saknas ett ”därför att”.
Men håller med i att det är skillnad på sakfråga och personangrepp.
När det mynnar ut i personangrepp tror jag det kan bero på pga lathet eller ren frustration. Men även okunskap och den jargong som man är uppvuxen med.
En del växer upp med skällsord som argument och sen fortsätter dom i samma spår.