Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Efter att man köpt en biljett för dyra pengar så kostar ölen runt 180kr och vill man bara ha vatten i den starka värmen så kostade en liten flaska 70kr.
De skyller mycket av de stegrande priserna på avgifter till lokal säkerhet och t ex sjukvårdsberedskap mot värmen inkl kylda bussar att återhämta sig i för överhettad publik.
För återsålda biljetter så skall både säljare och köpare betala 15% vardera i "hanteringsavgift".
Att fylla arenorna för optimal sportswashing var nog smidigare på första VM i Europa 1934.
Italienarna och Benito Mussolini var nog nöjda fram till finalen där Tjeckoslovakien var nära, vinna över hemmanationen i 16 nationers turneringen.
https://en.wikipedia.org/wiki/1934_FIFA_World_Cup?wprov=sfla1