Igår, 20:06
Medlem
deepss avatar
Hej,

Har gjort flera testar där mitt testo påvisats vara väldigt lågt, runt 4nmol/l men min region vägrar mig hjälp.

Går i tankarna att själv börja med en behandling, då dock med testo c som sätts 1 gång i veckan istället för testo undekanoat som vården använder sig av när man får behandling och som då sätts var 4e vecka. Har vänner som fått behandlingen.

Ifall jag istället skulle använda mig av testo c som ju har längre halveringstid än testo e vad tror ni vore en lagom dos per vecka? 100-125mg? Det är alltså inga doser för att bygga utan endast för att höja mitt testosteron ifrån mina ynka 4 nmol/l som jag själv känner är fruktansvärt lågt. Har varje symtom som man får när man har lågt testo.

Vill endast upp på en nivå mellan 20-30 nmol/l. Kommer gå och lämna prover för att se vart jag ligger när jag väl gått på det ett par månader. Är just nu 39år och dom säger väl att de börjar sjunka naturligt runt 35 års ålder.

USA har tex kommit mycket längre än Sverige när det kommer till detta, där får i princip alla som har symtom behandling livet ut. Finns bara positiva saker för en man att att få TRT livet ut. Med normala doser såklart.

Tacksam för invägningar.
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Hej

Konsultera en privatläkare, kan inte uttala mig om pris men värt ett försök.
Citera
Igår, 20:26
Medlem
Kan du ta med dig dina provsvar och prata med fler läkare? Ex. Privatläkare?
Citera
Igår, 20:47
Medlem
Skit i vården! De är bakåtsträvare som tror att testosteron är satans själv.

Kör egen trt 100-150mg/ veckan och gör dina prover genom testmottagningen.

Inget krångel och kostar nästan gratis om du jämför med privatvården.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Smekarn87s avatar
Beklagar. Hade gärna hjälpt dig med mina skattepengar och moraliska stöd! Vi får helt enkelt resa oss och ta kontrollen över de kontrollerade substanserna. Sjukvården är inte där för att optimera oss. Den är där för att hålla oss exakt ovan att vara sjuk tyvärr.
Senast redigerad av Smekarn87 Igår kl. 20:55.
Citera
Igår, 20:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeps
Hej,

Har gjort flera testar där mitt testo påvisats vara väldigt lågt, runt 4nmol/l men min region vägrar mig hjälp.

Går i tankarna att själv börja med en behandling, då dock med testo c som sätts 1 gång i veckan istället för testo undekanoat som vården använder sig av när man får behandling och som då sätts var 4e vecka. Har vänner som fått behandlingen.

Ifall jag istället skulle använda mig av testo c som ju har längre halveringstid än testo e vad tror ni vore en lagom dos per vecka? 100-125mg? Det är alltså inga doser för att bygga utan endast för att höja mitt testosteron ifrån mina ynka 4 nmol/l som jag själv känner är fruktansvärt lågt. Har varje symtom som man får när man har lågt testo.

Vill endast upp på en nivå mellan 20-30 nmol/l. Kommer gå och lämna prover för att se vart jag ligger när jag väl gått på det ett par månader. Är just nu 39år och dom säger väl att de börjar sjunka naturligt runt 35 års ålder.

USA har tex kommit mycket längre än Sverige när det kommer till detta, där får i princip alla som har symtom behandling livet ut. Finns bara positiva saker för en man att att få TRT livet ut. Med normala doser såklart.

Tacksam för invägningar.

"runt 4nmol/l men min region vägrar mig hjälp."

Om en patient vägras behandling vid så låga värden så finns det en anledning.

Du vet själv vad anledning är, ta tag i det problemet så löser det sig med testosteronet.
Senast redigerad av trottwell Igår kl. 20:57.
Citera
Igår, 21:23
Medlem
Citat:
Hej,

[KORTAR...................]

Tacksam för invägningar.

Din posthistorik handlar i stort sett om att punda med bola och opiater. Sedan 2005..... Opiater påverkar testosteronnivåerna kraftigt och det gör bola med.

Vården har säkert ställt en del frågor kring det och kommit fram till att det du behöver är att lägga av med bola och knark. Gör det. Sen löser det sig säkert med testosteronet och lilla snoppen också.
Citera
Igår, 21:37
Medlem
Antingen vänder du dig till den privata vården.
Räkna med att det kommer kosta dig minst 1000 kr/månaden.
Läkarbesök, provtagningar, mediciner.
Plus en startavgift.
https://rewell.se/page/testosteronbrist/

Alternativt kör du på egen hand och skaffar Testo E, C eller U.
Blir så klart mycket billigare.
Nackdelen är att du behöver få tag på grejerna, de ska inte stoppas av posten och det ska vara rätt doserat.
Du behöver börja mecka med kryptovaluta.
Finns mycket underdoserat skit på marknaden.

En vanlig TRT-dos ligger på cirka 125 mg/vecka.

Ha koll på dina blodvärden sen genom att ta privata blodprov med jämna mellanrum.
Kostar en slant de med.

Men kan säga att livskvaliten förbättras avsevärt om man tidigare lidit av lågt testo.
Se till att sköta allt annat också, kost, sömn, träning, psyket.
Det är trots allt inget mirakelmedel som löser alla ens problem.

Misstänker att du brukar en del droger, kanske inte är jätteoptimalt för testot i kroppen.
Något du kanske skulle behöva ta dig ur på något sätt.
Senast redigerad av Mrstardust Igår kl. 21:45.
Citera
Idag, 00:54
Medlem
Citat:
Hej,

Tacksam för invägningar.
De har order högre upp att vägra skriva ut testo. Läkare som gör det ändå blir ständigt trakasserade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in