2026-06-12, 13:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Ja, håller helt med.
Ibland är det dock skönt att kunna hålla kontakten med olika kompisgrupper i grupppchatter.
Likadant med hobbys där man är fler än två personer.
Fullt förståeligt jag fick mitt sociala fix genom jobbet då jag inte kräver mycket utav det men om man inte skulle ha det så blir nog vardagen lite svårare.
Citera
2026-06-12, 18:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Fullt förståeligt jag fick mitt sociala fix genom jobbet då jag inte kräver mycket utav det men om man inte skulle ha det så blir nog vardagen lite svårare.
Exakt. Blir man felbehandlad och tas ifrån sitt jobb eller annat intresse/hobby och där man inte vet vad fan som försiggår kan man ju inte slappna av. Det blir större stresspåslag.
Citera
2026-06-12, 18:17
  #15
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker det är najs att ha en dator. När jag är på datorn är jag ju fysiskt där och hemma (har inte någon liten slimmad laptop), så då blir det 100 % datatid. Som jag inte sysslar med med gäster eller kompisar närvarande.

Brukar inte ha med telefonen ut om det inte är så att den kommer att behövas eller att jag vet att någon kanske ringer. Även när den är med ut använder jag den inte till slöa saker såvida jag inte fastnat någonstans med mycket väntetid. Den används när den behövs.

Jag tror att det blir rätt stor skillnad på en människa som bara har telefonen som dator, och en som har dator. Kan ha fel, har jag det?
Citera
2026-06-12, 18:23
  #16
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker det är najs att ha en dator. När jag är på datorn är jag ju fysiskt där och hemma (har inte någon liten slimmad laptop), så då blir det 100 % datatid. Som jag inte sysslar med med gäster eller kompisar närvarande.

Brukar inte ha med telefonen ut om det inte är så att den kommer att behövas eller att jag vet att någon kanske ringer. Även när den är med ut använder jag den inte till slöa saker såvida jag inte fastnat någonstans med mycket väntetid. Den används när den behövs.

Jag tror att det blir rätt stor skillnad på en människa som bara har telefonen som dator, och en som har dator. Kan ha fel, har jag det?
Jag är nog ganska likadan.

Har jobbmob som behövs i arbetet främst för samtal och sen fixar jag med mail och annat som behövs på jobbdatorn istället - men min privata mob använder jag otroligt sällan är väl bank-id egentligen - är en datormänniska och även på jobbet så föredrar jag datorn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in