2026-06-11, 18:28
  #1
Medlem
Citat:
En skoltaxi körde in i en byggnad i Skarpnäck i södra Stockholm under torsdagsmorgonen. Trots stora materiella skador ska föraren och passageraren i bilen inte vara allvarligt skadade.
...
– Vid 13 fick vi besked från sjukhuset att de inte var allvarligt skadade, säger Dan1el W1kdahl, presstalesperson på Stockholmspolisen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/taxibil-i-olycka-tva-forda-till-sjukhus

Visst är det väl en Tessla spm står på bärgarflaket i videon?

"Kolla här - No Hands on the Wheel!"
Citera
2026-06-11, 18:31
  #2
Medlem
Var den självkörande, hade väl inte med huset på kartan?
Citera
2026-06-11, 20:06
  #3
Medlem
Bilen har i alla fall ett typiskt T för Tesla i fronten.

Enligt SVT så ska föraren först ha kört på en parkerad bil och sedan satsat på huset.

I min enfald tänkte jag att det var en chaufför som ville förbättra servicen genom att börja med drive-in, men det verkar inte vara så.
Citera
2026-06-11, 20:36
  #4
Medlem
Föraren, en man i 30-årsåldern, har testat positivt för narkotika.
Citera
2026-06-11, 22:09
  #5
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveL8
Föraren, en man i 30-årsåldern, har testat positivt för narkotika.
Så skolbarn i Stockholm körs runt av pundare?
Citera
2026-06-12, 00:23
  #6
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Så skolbarn i Stockholm körs runt av pundare?
Skoltaxi och färdtjänst sköts genom upphandling. Vilka tror du kör billigast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in