"Det ska ha uppstått ett stort bråk i samband med ett studentutspring i Kalmar. Flera patruller är på plats för att försöka klara ut vad som har hänt. Vid 16.30-tiden meddelades att två fördes till sjukhus för kontroll.
Det ska ha varit vid 14.30-tiden som det uppstod ett bråk utomhus på Smålandsgatan i Kalmar. Detta i samband med studentfirandet på Jenny Nyströmskolan.
/.../
– I samband med utsparken har det blivit någon form av mindre trafikincident. Det har blivit ett större bråk och vad som kommer ut av det vet vi inte. Det är anmälningar och motanmälningar som det kommer bli, säger Leif Fransson, presstalesperson vid polisens ledningscentral.
Ingen person har blivit gripen.
– Vi har någon omhändertagande och avlägsnat och avvisat en del personer också. Som alltid när det är ett större slagsmål tar det en tid innan man får klarhet i vad som har hänt. Det är ingen bild vi har de närmaste dagarna.
Från början var uppgiften att mellan 20 och 30 personer var inblandade."
https://m.dagenskalmar.nu/nyheter/krim/e/320573/tva-till-sjukhus-efter-studentbrak-i-kalmar/