2026-06-12, 23:32
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Ja, lite som att många artister har lite scenskräck, eller anspänningen många elitidrottare känner. Beror ju på hur man hanterar det. Bli vässad eller fälld, finns ju folk som får tunghäfta och tom svimmar när de ska tala inför en folksamling.

Ja, folk som är säker i sig själv, har ett storkukslugn (önskar det fanns ett liknande för kvinnor), det är attraktivt.
Älsk-hatar känslan innan man ska uppträda.
Det finns nog en motsvarighet, bara inte en benämning för det (vad jag vet).
Citera
2026-06-14, 13:18
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Älsk-hatar känslan innan man ska uppträda.
Det finns nog en motsvarighet, bara inte en benämning för det (vad jag vet).
Jo, en lite språklig lucka där..
Citera
2026-06-16, 10:17
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Jo men då känns det som att jag alltid måste vara härlig annars kommer han tröttna?

Han kanske har samma känsla av prestationsångest?
Även solen har sina fläckar.
Visa fram ditt bästa jag. Någon annat kan du inte göra (och han inte kräva).
Citera
2026-06-18, 21:27
  #64
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Vilket konstigt resonemang.
Jag kan vänta 2 veckor innan jag svarar någon även fast jag kan vara jätteintresserad. Och särskilt i ett tidigt stadie. Annars kvävs jag ju.
Varför stressa med relationer?
Dessutom verkar du till att behöva börja gilla dig själv innan du börjar blanda in andra i ditt liv.

Visst kan man göra så man då kan man inte bli förbannad för att denna kanske inte orkar vänta två veckor beroende på fråga och träffar andra vid sidan om. Det finns ingen regel att man måste träffa en i taget.

Angående TS får jag intrycket att hon är väldigt ung. Jag tycker en del redan förklarat det bra men du ska aldrig ha några förväntingar ta det bara som det kommer så flyter det på av sig självt. Om du blir dumpad så är det inte hela världen det finns fler där ute och du har många år på dig att träffa någon ny.

Det viktigaste är att man är sig själv och inte försöker spela någon annan.


Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
I alla mina relationer är det tyvärr jag som blivit ”hjälparen” på ett eller flera olika sätt.
Jag är så förbannat trött på det. Så jag håller med dig fullt ut med den biten.
Vill ändå påpeka att det är skillnad på att kunna komplettera varandras svagheter kontra att suga energin ur en annan människa eller ännu värre - livnära sig på personen.

Min erfarenhet inom dejtingvärlden i många år och dejter har visat att ingen är perfekt. Vissa har fler svagheter eller dåliga sidor än andra men det kan också vara en slags charm i sig om det inte skadar den andra personen. Komplettera varandras svagheter är ju det man ska göra i en relation.

Känner igen mycket i det du skriver. Vi har alla varit där men det har också gett erfarenhet.
__________________
Senast redigerad av Klappasäften 2026-06-18 kl. 21:37.
Citera
2026-06-18, 22:20
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Visst kan man göra så man då kan man inte bli förbannad för att denna kanske inte orkar vänta två veckor beroende på fråga och träffar andra vid sidan om. Det finns ingen regel att man måste träffa en i taget.

Angående TS får jag intrycket att hon är väldigt ung. Jag tycker en del redan förklarat det bra men du ska aldrig ha några förväntingar ta det bara som det kommer så flyter det på av sig självt. Om du blir dumpad så är det inte hela världen det finns fler där ute och du har många år på dig att träffa någon ny.

Det viktigaste är att man är sig själv och inte försöker spela någon annan.

Det beror såklart på vem, när och hur.
Vet jag att det är en person som öppet berättar att den dejtar fler så drar jag mig medvetet från att svara. Ser liksom ingen anledning att ”delta”. Skulle jag mot förmodan ändå svara så är det 1 på miljonen.
Det viktiga är ju att man är öppen och som du säger sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Min erfarenhet inom dejtingvärlden i många år och dejter har visat att ingen är perfekt. Vissa har fler svagheter eller dåliga sidor än andra men det kan också vara en slags charm i sig om det inte skadar den andra personen. Komplettera varandras svagheter är ju det man ska göra i en relation.

Känner igen mycket i det du skriver. Vi har alla varit där men det har också gett erfarenhet.
Tror nog att dom flesta kan bli obekväma av den till synes ”perfekta människan”. För ingen är perfekt och om allt känns och verkar lite för bra för att vara sant så är det naturligt att bli skeptisk.
Citera
2026-06-18, 22:41
  #66
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Det beror såklart på vem, när och hur.
Vet jag att det är en person som öppet berättar att den dejtar fler så drar jag mig medvetet från att svara. Ser liksom ingen anledning att ”delta”. Skulle jag mot förmodan ändå svara så är det 1 på miljonen.
Det viktiga är ju att man är öppen och som du säger sig själv.


Tror nog att dom flesta kan bli obekväma av den till synes ”perfekta människan”. För ingen är perfekt och om allt känns och verkar lite för bra för att vara sant så är det naturligt att bli skeptisk.

Det bästa är att alltid dejta en i taget. Jag menade om man tar veckor på sig att svara så kan den personen inte förvänta sig att den andra väntar oavsett om det beror på andra orsaker. Brukar en person sluta svara på flera veckor så kan det uppfattas att den personen gått vidare.

Perfekt är kanske lite skevt för den perfekta människan finns inte, lär man känna personen så kommer nog flera svaga sidor fram. Men då alla har svagheter så kan man komplettera varandra och på så sätt förstärka relationen.
Citera
2026-06-18, 22:48
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Det bästa är att alltid dejta en i taget. Jag menade om man tar veckor på sig att svara så kan den personen inte förvänta sig att den andra väntar oavsett om det beror på andra orsaker. Brukar en person sluta svara på flera veckor så kan det uppfattas att den personen gått vidare.

Perfekt är kanske lite skevt för den perfekta människan finns inte, lär man känna personen så kommer nog flera svaga sidor fram. Men då alla har svagheter så kan man komplettera varandra och på så sätt förstärka relationen.
Som sagt beror det på hur öppen och ärlig man är från start.

Ja precis, bara man ser möjligheterna istället för att bli negativt inställd till det.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in