Citat:
Ursprungligen postat av
skriftbyte
Vilket konstigt resonemang.
Jag kan vänta 2 veckor innan jag svarar någon även fast jag kan vara jätteintresserad. Och särskilt i ett tidigt stadie. Annars kvävs jag ju.
Varför stressa med relationer?
Dessutom verkar du till att behöva börja gilla dig själv innan du börjar blanda in andra i ditt liv.
Visst kan man göra så man då kan man inte bli förbannad för att denna kanske inte orkar vänta två veckor beroende på fråga och träffar andra vid sidan om. Det finns ingen regel att man måste träffa en i taget.
Angående TS får jag intrycket att hon är väldigt ung. Jag tycker en del redan förklarat det bra men du ska aldrig ha några förväntingar ta det bara som det kommer så flyter det på av sig självt. Om du blir dumpad så är det inte hela världen det finns fler där ute och du har många år på dig att träffa någon ny.
Det viktigaste är att man är sig själv och inte försöker spela någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
skriftbyte
I alla mina relationer är det tyvärr jag som blivit ”hjälparen” på ett eller flera olika sätt.
Jag är så förbannat trött på det. Så jag håller med dig fullt ut med den biten.
Vill ändå påpeka att det är skillnad på att kunna komplettera varandras svagheter kontra att suga energin ur en annan människa eller ännu värre - livnära sig på personen.
Min erfarenhet inom dejtingvärlden i många år och dejter har visat att ingen är perfekt. Vissa har fler svagheter eller dåliga sidor än andra men det kan också vara en slags charm i sig om det inte skadar den andra personen. Komplettera varandras svagheter är ju det man ska göra i en relation.
Känner igen mycket i det du skriver. Vi har alla varit där men det har också gett erfarenhet.