Citat:
Ursprungligen postat av
Stiinis
Det var ett väldigt bra inlägg och jag ska tänka på det till nästa gång jag börjar prata med någon som jag kanske vill gå på dejt med.
Ett råd här. Försök sy ihop dejten till att ni gör något tillsammans, så att interaktion uppstår. Absolut inte fika på stan, även om det kan ingå. Börja dejten med en kram, det släpper många spänningar.
Ta nu inte detta bokstavligt. Create a situation for sex to happen. Syftet är inte sex, men det leder till ett öppet mindset.
Absolut bäst är en hemma-hos-dejt där ni lagar mat tillsammans. Kanske föregången av att ni handlat maten ihop. Att komma hem till någon säger väldigt mycket om personen som bor där.
Rädslor. Tänk dig att du kommer hem till någon på en fest, ihop med någon vän. Du ser hur värden för festen bor. Du har en kul kväll. Jämför nu detta med om huset var till salu och du är där som spekulant. Kanske största investeringen i livet, du är kritisk, kanske tar in experter osv.. Med de "glasögonen" på uppstår inget romantiskt. Dejting ska vara kul och lite spännande.