2026-06-12, 16:02
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Haha sov inte gubbe…
Sådana saker är ju petitesser om allt annat funkar. Står man inte ut med att folk har sina olikheter kan man ju dejta sig själv istället.
Ja, precis, det blir petitesser. Å för att återgå till trådens ämne. Det man själv kanske nedvärderar om sig själv, oro att man inte duger, behöver inte alls ses som en nackdel hos den andre. Men vid en dejtingsituation, särskilt första mötet, så ska man tänka på att nervositet sas är smittsamt. Ingen känner sig bekväm i sällskap med någon nervös.
Citera
2026-06-12, 16:03
  #50
Medlem
Antar att du är livrädd för att bli dissad.

Du kommer inte uppnå särskilt mycket i livet om du byggt upp ditt egna värde på andras åsikter.
Citera
2026-06-12, 16:24
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Ja, precis, det blir petitesser. Å för att återgå till trådens ämne. Det man själv kanske nedvärderar om sig själv, oro att man inte duger, behöver inte alls ses som en nackdel hos den andre. Men vid en dejtingsituation, särskilt första mötet, så ska man tänka på att nervositet sas är smittsamt. Ingen känner sig bekväm i sällskap med någon nervös.

Är man ens intresserad på riktigt om man inte är lite nervös?
Och ja, det är smittsamt. Men det är ju också en onaturlig situation där två helt okända personer möts och finner tycke för varandra men fortfarande inte känner varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Antar att du är livrädd för att bli dissad.

Du kommer inte uppnå särskilt mycket i livet om du byggt upp ditt egna värde på andras åsikter.
En bra kommentar. Ens självvärde ansvarar man för själv.
Citera
2026-06-12, 16:39
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Är man ens intresserad på riktigt om man inte är lite nervös?
Och ja, det är smittsamt. Men det är ju också en onaturlig situation där två helt okända personer möts och finner tycke för varandra men fortfarande inte känner varandra.


En bra kommentar. Ens självvärde ansvarar man för själv.
Ja, lite som att många artister har lite scenskräck, eller anspänningen många elitidrottare känner. Beror ju på hur man hanterar det. Bli vässad eller fälld, finns ju folk som får tunghäfta och tom svimmar när de ska tala inför en folksamling.

Ja, folk som är säker i sig själv, har ett storkukslugn (önskar det fanns ett liknande för kvinnor), det är attraktivt.
Citera
2026-06-12, 16:40
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Till TS, ta till dig av det citerade ovan, extremt bra skrivet av A.E. Tänk på att våra känslor är just det, våra egna! Mardrömmar är inte mer sanna än visioner om något gott. Handlingarna baserade på de tu skiljer sig dock starkt.

Det var ett väldigt bra inlägg och jag ska tänka på det till nästa gång jag börjar prata med någon som jag kanske vill gå på dejt med.

Med just denna killen jag skrev om så är det kört tyvärr.
Citera
2026-06-12, 16:53
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?
Jävla losermentalitet. Gå och skaffa dig en ful jävel som misshandlar dig och hotar med att döda dig. Det är nog mer på din nivå. Inte undra på att folk är så jävla deprimerade och självmordsbenägna i detta land.
Citera
2026-06-12, 17:38
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Det var ett väldigt bra inlägg och jag ska tänka på det till nästa gång jag börjar prata med någon som jag kanske vill gå på dejt med.

Med just denna killen jag skrev om så är det kört tyvärr.
Kanske är det så. Var han attraktiv och populär så är oddsen stora att han gått vidare. Blir lätt så när man har valmöjligheter, blir nog sällan bra att dejta flera samtidigt, en säker väg till trassel.
Citera
2026-06-12, 17:53
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Kanske är det så. Var han attraktiv och populär så är oddsen stora att han gått vidare. Blir lätt så när man har valmöjligheter, blir nog sällan bra att dejta flera samtidigt, en säker väg till trassel.

japp, jag får hoppas på nästa dejt istället, om jag vågar träffas vill säga
Citera
2026-06-12, 17:59
  #57
Medlem
LKKINGENs avatar
Ge oss några ansikts och helkropps bilder så vi har något att utgå från
Citera
2026-06-12, 18:01
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Det var ett väldigt bra inlägg och jag ska tänka på det till nästa gång jag börjar prata med någon som jag kanske vill gå på dejt med.
Ett råd här. Försök sy ihop dejten till att ni gör något tillsammans, så att interaktion uppstår. Absolut inte fika på stan, även om det kan ingå. Börja dejten med en kram, det släpper många spänningar.

Ta nu inte detta bokstavligt. Create a situation for sex to happen. Syftet är inte sex, men det leder till ett öppet mindset.

Absolut bäst är en hemma-hos-dejt där ni lagar mat tillsammans. Kanske föregången av att ni handlat maten ihop. Att komma hem till någon säger väldigt mycket om personen som bor där.

Rädslor. Tänk dig att du kommer hem till någon på en fest, ihop med någon vän. Du ser hur värden för festen bor. Du har en kul kväll. Jämför nu detta med om huset var till salu och du är där som spekulant. Kanske största investeringen i livet, du är kritisk, kanske tar in experter osv.. Med de "glasögonen" på uppstår inget romantiskt. Dejting ska vara kul och lite spännande.
Citera
2026-06-12, 18:07
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Ett råd här. Försök sy ihop dejten till att ni gör något tillsammans, så att interaktion uppstår. Absolut inte fika på stan, även om det kan ingå. Börja dejten med en kram, det släpper många spänningar.

Ta nu inte detta bokstavligt. Create a situation for sex to happen. Syftet är inte sex, men det leder till ett öppet mindset.

Absolut bäst är en hemma-hos-dejt där ni lagar mat tillsammans. Kanske föregången av att ni handlat maten ihop. Att komma hem till någon säger väldigt mycket om personen som bor där.

Rädslor. Tänk dig att du kommer hem till någon på en fest, ihop med någon vän. Du ser hur värden för festen bor. Du har en kul kväll. Jämför nu detta med om huset var till salu och du är där som spekulant. Kanske största investeringen i livet, du är kritisk, kanske tar in experter osv.. Med de "glasögonen" på uppstår inget romantiskt. Dejting ska vara kul och lite spännande.

jag gillar att ses utomhus, inte hemma första gången man ses. Nu har jag dock ingen dejt på g heller. Och nu när det är sommar så är det lätt att ses utomhus.
Citera
2026-06-12, 18:26
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
japp, jag får hoppas på nästa dejt istället, om jag vågar träffas vill säga
Jepp, där ligger ditt problem, att våga. Det betyder inte att vara dumdristig eller oförsiktig. Handlar om en inställning i ditt huvud, att acceptera dig själv. Riktig självsäkeret å självkänsla är faktiskt sexigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in