Igår morse, onsdag 10 juni kl 8.24, blev en man attackerad och biten av en lös hund flera gånger. Det hände i centrala Uppsala, vid Ekoparken. Polis tillkallades och mannen fördes till sjukhus.
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/losspringande-hund-bet-man-i-centrala-uppsala/rxqpo8gj
Enligt polisens hemsida har en anmälan upprättats avseende följande brott: vållande till kroppsskada, brott mot lagen gällande tillsyn av hund.
Så tragiskt att det finns hundägare som inte klarar av sina hundar utan att människor kommer till skada samt blir en belastning för vården och rättssystemet.
Vem är hundägaren?