Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Vad har de sålt ut? Det stämmer att Reinfeldt och Bildts regeringar sålde flera statliga företag, men vad har du för exempel med den här regeringen?
Lernia tog 5 sekunder för en sökning, säg till om du vill ha fler.
Sen är Moderaternas målinriktning att privatisera allt. Nya LOS lagen exempelvis.
Särskolebarn ska inte kunna praktisera exempelvis på ett kommunal kaffe för Anders bredvid kanske går i konkurs, så kafet som drivs at kommunala sektorn måste stänga och de med funktionedsättning kommer aldrig utanför dörren igen.
Det är synd om Anders som tar 40 kr för 33 cl cola.
Med nya lagen så stängs verksamheter av räddsla som drivs av kommunen för att riskera vite, exempelvis kafé.
KD, M, SD rösta för