2026-06-11, 14:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Ja det är lite märkligt hur folk kan rösta på ett främlingsfientligt, rasistiskt och nationalistiskt parti 2026. Som dessutom har företrädare som är pedofiler bland annat.

Tror svenska folket öppnar sina hjärtan på valdagen och åter röstar för en human migrationspolitik. <3

Räcker det inte med dom 500.000 som kom för 10 år sedan och levt på bidrag sedan dess ?
Som har noll kunskaper i svenska men blev medborgare på rekordtid ?

För min del räcker det med en halv miljon bidragshjon
Citera
2026-06-11, 15:21
  #14
Medlem
SD finns kvar för att sådana som jag röstar på dem. Jag kommer att rösta SD igen...
Citera
2026-06-11, 15:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det är ju fullständigt förintat av alla skandaler som nu kommit fram.
Finns det några skandaler som heaten framdyker i dom övriga partierna?
Hur kan kriminella ungdomar vilja till Sverige som har så hårda lagar och straff. Samt låga socialbidrag?
Citera
2026-06-11, 15:53
  #16
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Och Baltutlämningen, vilket svineri av Per Albin Hansson
Yah, Kommunisterna fick 10+ procent i riksdagsvalet år 1944 och fick sådan tuppkam av det att de krävde att Per Albins Samlings skulle låta forsla ALLA 40K balter kvinnor, telningar, åldringar tillbaka till det av Lillefar befriade Baltikum. I lastutrymmet på pråmar. Per Albin skickade bara de som osmarta nog haft en Wehrmachtsocka i persedelpåsen. Vi kunde ha sluppit Luuk Bros. å Andras Loco.

On topic: Våra progressiva och politiskt radikala rika bekanta I Vasastan har sagt inför alla senaste 4 riksdagsval att (sd) kommer åka ur riksda'n. Det är ett mantra. Alla Goda, läser den besvärjelsen.
Citera
2026-06-11, 15:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Yah, Kommunisterna fick 10+ procent i riksdagsvalet år 1944 och fick sådan tuppkam av det att de krävde att Per Albins Samlings skulle låta forsla ALLA 40K balter kvinnor, telningar, åldringar tillbaka till det av Lillefar befriade Baltikum. I lastutrymmet på pråmar. Per Albin skickade bara de som osmarta nog haft en Wehrmachtsocka i persedelpåsen. Vi kunde ha sluppit Luuk Bros. å Andras Loco.

On topic: Våra progressiva och politiskt radikala rika bekanta I Vasastan har sagt inför alla senaste 4 riksdagsval att (sd) kommer åka ur riksda'n. Det är ett mantra. Alla Goda, läser den besvärjelsen.

Är det det som kallas för affirmation ?
Positiva budskap eller instruktioner man medvetet upprepar för att styra sina tankar i en mer gynnsam riktning ?

Exempel: Vi är många, vi är starka, SD kommer åka ut ur riksda'n !
Citera
2026-06-11, 16:57
  #18
Moderator
Strix m/94s avatar
PI/Politiker -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2026-06-11, 22:22
  #19
Moderator
tobess avatar
I stort sett alla partier har upplevt (och överlevt) "skandaler". Det går som det brukar gå, någon får göra en pudel och avgå och väljarna är uppenbarligen inte speciellt långsinta. Hade skandaler styrt om ett parti ska ha fortsatt existens eller inte så hade t.ex. S nog inte överhuvudtaget stått på valsedeln mera.
Citera
2026-06-12, 01:56
  #20
Medlem
Onanikrems avatar
De andra partierna har misskött Sverige något så outgrundligt under väldigt många år. Trodde någon att det skulle fortsätta i all evinnerlighet? Båda blocken har misskött Sverige så till den grad man tappat tron på i princip alla politiker.

Visst har SD skandaler men det har de andra och har haft också. Senaste året har det skett en förbättring i svensk brotts och invandringspolitik som vi aldrig sett förut, förut har det bara blivit sämre och sämre.

Jag säger skeppet sjunker redan, men det går saktare med SD i regering. Finns inte en snöbolls chans i helvetet att vi kan utvisa allt kriminellt och bidragsskit vi redan tagit in, men vi behöver inte ta in fler och de värsta dräggen kan skickas hem dit de hör hemma. Små steg är också steg. Tog 1000 år att bygga Rom.
Citera
2026-06-12, 11:18
  #21
Medlem
howdie11s avatar
SD är en sekt och det spelar ingen roll vad de gör, hur många pedofiler och styckmördare som än huserar i partiet känner väljarna alltid att de kan försvara det med whataboutism. Samma sak med Trumpismen/MAGA i staterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in