2026-06-11, 10:20
Medlem
Flera överfallsförsök i Stureby. Någon som vet mer?

Flera överfallsförsök på en vecka i Stockholmsförort
Fyra misstänkta överfallsförsök har ägt rum i Stureby i södra Stockholm under den senaste veckan, rapporterar Aftonbladet.

Enligt uppgifter till tidningen handlade samtliga fall om försök till våldtäkt, men till DN meddelar polisen att det inte stämmer.

– Inledningsvis hade vi två fall av försök till våldtäkt, för vi tar alltid information som vi får in på allvar. Men sen har vi haft insatser och jobbat brottsförebyggande och nu har misstankarna omrubriceras, säger polisens presstalesperson Anna Lärk.

– I nuläget har vi ett fall av försök till rån och ett fall av misstänkt ofredande, säger hon."

https://www.dn.se/direkt/2026-06-11/flera-overfallsforsok-pa-en-vecka-i-stockholmsforort/
Senast redigerad av BUSTERBUSSEN 2026-06-11 kl. 10:23.
Citera
2026-06-11, 11:10
Medlem
Tomtekukars avatar
Klassiskt. Våldtäktsrubriker i fet stil, sen omrubriceras det till rån och ofredande och ingen hör något mer.
Det är inte misstag. Det är hur narrativet vi diskuterat i otaliga trådar underhålls. Rätt rubrik in, tyst ut när verkligheten inte levererar.
Citera
2026-06-11, 11:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
– Inledningsvis hade vi två fall av försök till våldtäkt, för vi tar alltid information som vi får in på allvar. Men sen har vi haft insatser och jobbat brottsförebyggande och nu har misstankarna omrubriceras, säger polisens presstalesperson Anna Lärk.

– I nuläget har vi ett fall av försök till rån och ett fall av misstänkt ofredande, säger hon."

Mao tämligen normalt för ett område som ligger där det ligger.
Citera
2026-06-11, 12:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Klassiskt. Våldtäktsrubriker i fet stil, sen omrubriceras det till rån och ofredande och ingen hör något mer.
Det är inte misstag. Det är hur narrativet vi diskuterat i otaliga trådar underhålls. Rätt rubrik in, tyst ut när verkligheten inte levererar.

Ja det har pågått i decennier nu. Media är fienden.
Citera
2026-06-11, 12:34
Medlem
Ett tips, skriv datum i rubriken, sådana här grejer kan ibland när man klickar på dem visa sig vara från 2006 och liknande, så datera tråden är en bra idé.
Citera
2026-06-11, 13:19
Medlem
Bra då om folk som bor där går ut och kollar läget nattetid, så det kan upphöra! Lite civilkurage måste man ha!
Citera
2026-06-11, 14:49
Medlem
mearshimers avatar
Sker det på kvällarna i Stureby?
Jag bor i krokarna och kan tänka mig gå ut med hunden kring de värst drabbade gatorna.
Någon som vet vart i Stureby?
Skogsgläntan nära fotbollsplanerna?
Citera
2026-06-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag bor i krokarna och kan tänka mig gå ut med hunden kring de värst drabbade gatorna.

Låter bra det! Vet ej exakt vart men ska ha varit på flertalet platser! Gå vid gångvägar, busshållplatser osv där du vet det finns buskar och är lite mörkare
Citera
2026-06-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Ja det hände på sena kvällar/natt. Det var en man i cirka 30 års åldern som gav sig på helt okända unga tjejer.
Citera
2026-06-12, 01:44
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Flera överfallsförsök på en vecka i Stockholmsförort (Stureby)

/ Moderator
Citera
2026-06-12, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar

"Det ena gäller ett misstänkt försök till rån där en man ska ha försökt ta en kvinnas telefon. Kvinnan lyckades enligt polisen få tillbaka telefonen. Det andra gäller en händelse där en man ska ha förföljt en kvinna på en cykelbana."
Citera
2026-06-12, 15:59
Medlem
Ja usch bor jättenära o min vän o jag brukar gå till varandra. Hon har mött på en man 2gr som bara dykt upp från ingenstans o varit jättepå o också frågat om o få låna hennes mobil... hon sa att han verkade inte påverkad men va sjukt obehaglig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in