Tidigare i livet trodde jag alltid på Gud och det goda. Gud hade en plan för oss alla för annars skulle vi inte existera, även för de som hade extremt tragiska liv.
Men tänk om de inte är så, utan tvärtom är detta ställe är en sorts tortyr värld där det går ut på att bli fysiskt och psykiskt torterad.
Detta ställe är gjort så att det ser ut som paradiset som en sorts fasad, men de är bara till för att lura människan att fortplanta sig och fortsätta lidandet.
Måste erkänna att jag varit lite naiv tidigare i livet, men kanske är det en sorts överlevnads strategi att inte se verkligheten för vad den är.
Mina tankar har nu istället börjat fundera på de senaste åren att vi lever i helvetet maskerad som paradiset.
Jo jag vet, man kan argumentera att saker inte är som de borde vara.
Men om en Gud skapade världen måste ju denna skapat detta som gick fel också.
Så kanske Gud är en sadist eller finns det flera Gudar? En ond och en god.
Även fast vi levde i utopia utan alla moderna problem som miljöförstöring, överbefolkning, sjukdomar, brist på frihet, dumhet osv - så finns fortfarande så mycket problem och saker som kan göra ditt liv till ett helvete.
De känns som människan är skapad att inte passa in här. Här är bara några få saker:
-Vi måste ha skor på fötterna, man kan gå barfota men de är lätt at skära upp foten, andra djur har välutformade klövar eller tassar.
-Vi bränner oss i solen om vi inte är svart/brun ras.
-Männskan är ond och korrupt iallafall en stor del av befolkningen.
-De inte ovanligt att de blir konflikter och förräderi även inom familjen.
-Din fru eller man kan lämna dig när som helst.
-Vi måste ha kläder på oss, varför har vi inte päls som andra djur.
-Du föds med en tom hjärna och måste lära dig nästan allting, om dina föräldrar fuckar up så är du körd. Varför är vi inte pre- programerade för åtminstone det mest elementära.
Går man tillbaka i historien där vi inte hade alla dessa moderna problem, kanske folk var väldigt omtänksamma om deras nära och kära åtminstone.
Men det verkade vara väldigt rått med krig, tortyr och illäror som tex en kvinna kunde bli anklagad för att vara häxa utan något bevis för att sen bli torterad till döds.
Listan kan göras lång med all dårskap som existerade under tiden från 300 till 2000 år sen.
Själv har jag börjat tröttna på livet med all jävla dårskap och besvikelser, speciellt efter runt år 2020.
Vad säger ni lever vi i helvetet?
Men tänk om de inte är så, utan tvärtom är detta ställe är en sorts tortyr värld där det går ut på att bli fysiskt och psykiskt torterad.
Detta ställe är gjort så att det ser ut som paradiset som en sorts fasad, men de är bara till för att lura människan att fortplanta sig och fortsätta lidandet.
Måste erkänna att jag varit lite naiv tidigare i livet, men kanske är det en sorts överlevnads strategi att inte se verkligheten för vad den är.
Mina tankar har nu istället börjat fundera på de senaste åren att vi lever i helvetet maskerad som paradiset.
Jo jag vet, man kan argumentera att saker inte är som de borde vara.
Men om en Gud skapade världen måste ju denna skapat detta som gick fel också.
Så kanske Gud är en sadist eller finns det flera Gudar? En ond och en god.
Även fast vi levde i utopia utan alla moderna problem som miljöförstöring, överbefolkning, sjukdomar, brist på frihet, dumhet osv - så finns fortfarande så mycket problem och saker som kan göra ditt liv till ett helvete.
De känns som människan är skapad att inte passa in här. Här är bara några få saker:
-Vi måste ha skor på fötterna, man kan gå barfota men de är lätt at skära upp foten, andra djur har välutformade klövar eller tassar.
-Vi bränner oss i solen om vi inte är svart/brun ras.
-Männskan är ond och korrupt iallafall en stor del av befolkningen.
-De inte ovanligt att de blir konflikter och förräderi även inom familjen.
-Din fru eller man kan lämna dig när som helst.
-Vi måste ha kläder på oss, varför har vi inte päls som andra djur.
-Du föds med en tom hjärna och måste lära dig nästan allting, om dina föräldrar fuckar up så är du körd. Varför är vi inte pre- programerade för åtminstone det mest elementära.
Går man tillbaka i historien där vi inte hade alla dessa moderna problem, kanske folk var väldigt omtänksamma om deras nära och kära åtminstone.
Men det verkade vara väldigt rått med krig, tortyr och illäror som tex en kvinna kunde bli anklagad för att vara häxa utan något bevis för att sen bli torterad till döds.
Listan kan göras lång med all dårskap som existerade under tiden från 300 till 2000 år sen.
Själv har jag börjat tröttna på livet med all jävla dårskap och besvikelser, speciellt efter runt år 2020.
Vad säger ni lever vi i helvetet?