https://www.sydsvenskan.se/malmo/efter-40-000-sms-nu-vill-skolinspektionen-varna-malmolarare/
Finns en tråd om övergreppen han utsatte eleven för. Syftet med den här tråden är att diskutera den organisation som Grundskoleförvaltningen i Malmö stad utgör.
Rektorer och lärare, som har agerat oprofessionellt och i vissa fall brottsligt, erbjuds att säga upp sig frivilligt. De kan bli omplacerade inom förvaltningen, i vissa fall till högre poster, eller söka sig till andra kommuner. De får då bra referenser, trots tjänstefel.
Hur kan det komma sig att Malmö stad ställer sig över Skolinspektionen?