2026-06-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är väl som i samhället i övrigt, när det gäller "socialfall". Give and take..
Jag menar folk som är fria och saknar medel, får vända sig till socialen, fångar får det av kriminalvården istället. Om fången har ont i tänderna, kan väl fången vända sig till sin advokat i värsta fall.

Hur det fungerar exakt i praktiken vet jag inte men det var iallafall den infon jag fick när jag var häktad
Citera
2026-06-11, 12:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Om man har hål i tänderna och det gör väldigt ont att tugga. Räknas det som akut tandvård?

Det jag menar då är att små hål i tänderna kanske inte är livshotande. Men om du ska sitta häktad i flera månader så är det både plågsamt och kommer förvärras om det inte åtgärdas.
Ja, normalt sett är all smärta akut. Det är inget som häktespersonal kan avgöra.
Citera
2026-06-11, 13:49
Medlem
daligts avatar
Man kan även säga till fängelsepersonalen att "Sluta sabotera mig för mina skattepengar" & "Ni saboterar mig för mina skattepengar", och se vad de säger då när nu straffet inte är avkalkylerat i den mån så man inte får lämna skattelagsarmen i det skick man är i.

Det är det så att säga inte många som man åtänks på.
Citera
2026-06-11, 16:51
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Akut tandvård har du rätt till!
Det är en kollusionfara att skicka ut en häktad till tandläkare. De häktade kan ju fejka också, svårt avgöra för häktespersonal om de inte känner personen luktar apa när de pratar pga infektion i tandkött eller tandrot.
Citera
2026-06-11, 16:54
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Det är en kollusionfara att skicka ut en häktad till tandläkare. De häktade kan ju fejka också, svårt avgöra för häktespersonal om de inte känner personen luktar apa när de pratar pga infektion i tandkött eller tandrot.

Nej det tror jag inte, de har vakter med sig!
Citera
2026-06-11, 21:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014

Större fängelser har väl tandläkare?
Men häkten har inte det, vad jag har fattat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in