Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
wow, tack! hoppas du mår bättre och att operationen blev lyckad!
Nåt som kan vara bra att veta om/när man behöver göra en operation som denna är att kortison-dropparna man får efteråt (som tas 3ggr/dag) kan höja ögontrycket vilket i sig kan vara farligt.
Igår morse vaknade jag med huvudvärk och ögat var mer rött och värkte än tidigare så fick rådet att åka in till ögon-akuten **igen** och det var nog bra, då trycket ökat kraftigt i ögat. Jag fick mediciner + ögondroppar direkt på akuten vilket halverade trycket ner till normal-nivåer och fick med mig tryck-reducerande ögondroppar hem som jag nu ska ta 2 ggr/dygn tills uppföljningen om några veckor.