2026-06-11, 19:32
Medlem
hieroboams avatar
Vi får helt enkelt börja med trippelbeläggning så att vittne alltid finns och koden kan verka igen.
Citera
2026-06-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Tror du missat att en del på anstalter har våldskapital. Att gola anses värre än att våldta säger en hel del.

Utöver det så anser jag att ingen ska behöva utsättas för våldtäkter. Dock så är det också ett klientel av män som blir offer, som med största sannolikhet försvarat en mängd kriminella våldtäktsmän när de själva inte satt inne. Inte så kul att plötsligt vara offret gissar jag.

Vad har gola med saken att göra?
Jag ska inte gola
När han sover kör jag ner två spätt i varsitt öga
Saken klar

Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Då får du nog göra två shanks och hugga samtidigt. Man kan se med ett öga vettu

Ja exakt
Citera
2026-06-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Jag ska inte gola
Saken klar

Ja exakt

Vill man spelar ingen roll om de är en 2 meter lång kongolesisk man eller "någon falang ledare som kör härskar tekniker" någon gång under natten kommer personen däcka har du aningen lite bollar är det bara strategiskt sprätta han ordentligt ringa på klockan thats it
Citera
2026-06-11, 20:37
Medlem
https://arbetet.se/2026/06/11/blod-overallt-i-cellen-extremt-vald-anvands-for-att-slippa-medfangar/

"Boooom" booooom" låter det 🤔
Citera
2026-06-11, 20:43
Medlem
SmartSkalles avatar
Muslimerna stoppar ju in kuken i getter, får, kameler, kor, grisar, män, kusiner och mammor så inget nytt under solen.
Senast redigerad av SmartSkalle 2026-06-11 kl. 20:45.
Citera
2026-06-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Muslimerna stoppar ju in kuken i getter, får, kameler, kor, grisar, män, kusiner och mammor så inget nytt under solen.

Precis det jag tänkte skriva.

Förstår inte att någon är förvånad!
Citera
2026-06-11, 21:13
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
granskningen från Arbetet om hur överbeläggningen på kåkarna har spårat ur totalt. De skriver om en ung grabb som satt på Kumla för skitsaker men tvingades dela en enmanscell med en grov våldsverkare och blev våldtagen varje jävla morgon i flera månader. Grabben var inlåst med förövaren 23 timmar om dygnet och vågade självklart inte gola eller säga till plitarna av rädsla för att bli helt tystad. Alltså vad är det för vidrigt luffarklientel som sitter inne nu för tiden? Jag har själv inte stenkoll på hur systemet funkar där inne men har man inte alltid hört att det finns någon sorts internkod och att de tyngre grabbarna på topparna borde sätta ner foten direkt mot sånt här äckligt beteende? Det känns helt stört att det blivit rena USA-fängelset av Sverige och man undrar ju hur Kriminalvården tänker när de bara stuvar om folk så att folk blir helt slaktade där inne. Vet att förr var det big no, no såna fick spö de som gav sig på de svaga och övergrepp dessutom..
Så vad händer nu då. Han kan ju begära flera hundra tusen i skadestånd för våldtäkterna.
Citera
2026-06-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Så vad händer nu då. Han kan ju begära flera hundra tusen i skadestånd för våldtäkterna.

Ja du ring kvv och fråga ? Något skadestånd blir nog svårt ? Finns inga kameror på rummet det är inte ADX i usa direkt
Citera
2026-06-11, 21:44
Medlem
Man kanske skulle ha speciella avdelningar för gängmedlemmar.
Citera
2026-06-11, 21:55
Medlem
Citat:
Vill man spelar ingen roll om de är en 2 meter lång kongolesisk man eller "någon falang ledare som kör härskar tekniker" någon gång under natten kommer personen däcka har du aningen lite bollar är det bara strategiskt sprätta han ordentligt ringa på klockan thats it

Det jag säger
Citera
2026-06-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Jag ska inte gola
Saken klar

Ja exakt
Visst. Det blir nog en FUP och tråd av dig då om du ska peta ögonen ur en yrkeskriminell med våldskapital...
Citera
2026-06-11, 22:01
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ja du ring kvv och fråga ? Något skadestånd blir nog svårt ? Finns inga kameror på rummet det är inte ADX i usa direkt
Tror jag inte. Ett övergrepp är ett övergrepp, jag menar oavsett om offret är i fängelse eller inte, får man väl inte begå övergrepp på individen. Så det är nog tvärtom - lätt att få skadeståndet. Kvinnor få det också väldigt lätt, så här blir det nog inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in