2026-06-10, 22:27
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnlik
Är inte 15kg väldigt tungt för en cykel?

tja de är det kanske, men vad gör det när den som sitter på ofta väger 80+kg
2026-06-10, 22:29
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det ska man inte låta sig luras för mycket utav.
Jag hade goda minnen utav Shimano från diverse mountain bikes jag haft under uppväxten, men sanningen är att det som åtminstone sitter på min Biltema MB är typ Shimanos billigaste.
Det funkar att cykla på men växlingen är inte alls lika bra och den är väldigt kinkig att växla ned vid minsta motstånd så man får planera i god tid för att ta uppförsbackar. Detta har jag inte upplevt på någon tidigare cykel.

finns olika bra och dåliga shimano, det stämmer, men den jag försökte länka har navväxlar och där finns inte lika många olika modeller, 7 växlad nexus har jag haft på tidigare cyklar och det är en bra växellåda
2026-06-10, 23:44
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Jag är inte själv på jakt efter en cykel i nuläget, men kan man rekommendera en sån här till vänner och bekanta?

Det har gått troll i cyklar. Thansen har cyklar som inte har biltemamärket Biltema/Yosemite.
Löjligt det här med märken på cyklar. Vill ni ha märkescykel köp det. Den du länkade till har alu-ram och dom håller nog inte så jättelänge. Kör bara stålramar på cyklar och från 80-talet. Det är bara en cykel.

Men visst en får ju en ny fin cykel till ett okej pris, utan skav och repor. Så varför inte.
2026-06-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Iallafall en del av biltemas cyklar använder växeldelar från shimano
Och vad ska det betyda menar du? Det är inte 1997 längre
2026-06-11, 04:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
(FB) Köpa cykel på biltema.

tråd låst
/Moderator