Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Kan du utveckla detta?
Skulle han sålt den till dig istället? Antar att han sålde den för att han flyttade ihop med din mormor?
Att låta dig bo i den utan att du blev ägare skulle vara andrahandsuthyrning som krävde tillstånd.
Nej, min mormors karl sålde lägenheten till min mamma och hennes sambo för tusen kronor (de fifflade med bidragen varpå han stod skriven på annan adress), för att vi ungar blev äldre och behövde bostad. Istället tvingades jag bo i sambons hyreslägenhet och de stal halva mitt socialbidrag i "hyra" samtidigt som jag vägrades hjälp till egen bostad och även lurades från att gå på möten med soc i frågan. Har läst pappren nyligen och det stämmer inte att jag hade fått tider vilket innebär att min manma fick det och kastade dem för att sätta mig i sin pojkväns lägenhet och kräva 1200 kr i månaden. Hade jag fått hjälp av soch hade jag haft 3000 kr att leva på i månaden, istället fifflade de och gjorde det omöjligt för mig att överleva samtidigt som jag inte kunde studera eftersom jag varken fick bo hemma eller samhället accepterar att ge försörjningsstöd till någon under 21 som studerar på gymnasiet.
Så jag fick varken gå i skolan, bo hemma eller ha pengar som ens räckte ordentligt till mat och nödvändigheter.
Givetvis så hade jag istället kunnat bo i lägenheten men de sålde den för 10 000 för att de gav blanka fan i var vi umgar bodde så länge de fick bidrag och vi då stod skrivna hemma samt min mammas sambo stod skriven på andra adresser.
Nej min mormor och han har alltid varit särbos. Jag vet inte varför han sålde den utan vad jag uppfattade det som var det för att trygga boende åt oss ungar. V hade bara 4 sovrum på 8 personer vilket innebär att jag sparkades ut regelbundet eftersom man var mer intresserad av att behålla pengarna för mig än att låta mig ha ett eget boende. Jag fick aldrig pengar de längre perioder jag var utkastad som tonåring då min mamma alltid ansåg att det var hennes privata pengar, barnbidrag, underhåll, bostadsbidrag osv. Kläder och mat till mig ingick inte i bågpt man ansåg att jag behövde ha regelbundet.
Min mamma gick på socialbidrag och kunde därmed inte ha lägenheten i sitt namn. Hennes pojkvän är en fullständigt vidrig människa.
Roligt iallafall var att någon slog sönder hans husvagn 2 gånger och jag tror att även hans bil slogs sönder en gång. Minns inte riktigt. Fanns uppenbart fler som hade ett horn i sidan till honom. Det var en riktig jävla idiot och de la pengar på sådant istället. Bil, husvagnar, datorprylar osv. Åt ute lär de gjort dagligen också då de alltid åkte iväg på eftermiddagarna framåt kvällen när de ville ha godis och skräp.
Iallafall är det bästa att han var så sniken att han smabbt sålde lägenheten för 10 000 än behöll den och fick se den öka i värde.