2026-09-21, 17:45
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Va? Du får väl fasta om du vill. Ingen hindrar dig från att vara vaken eller från att hålla andan. Men om du inte har pengar själv kommer staten att ge dig pengar så att du kan köpa mat, och till och med ordna med bostad åt dig. Det är enligt staten din rätt och det är därför det finns bidrag. Likaså finns lagar som hindrar din arbetsgivare att beordra 24 timmars övertid osv. dvs. staten ser till att du får sova. Om du vill alltså.

Sex däremot, som är ett lika grundläggande behov, tillgodoses ej av staten.

Ahh. Men nu förstår jag ditt resonemang. Du är anti staten i allting.

Men du. Staten hjälper ju till att anordna evenemang och träffpunkter så att folk kan träffas. Och i och med att folk träffas så skapas ju forum för relationer.
Får du inte ligga på Malmö festivalen så kanske det är dags att stämpla in. Ja, staten anordnar Malmö festivalen
Citera
2026-09-21, 17:47
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ahh. Men nu förstår jag ditt resonemang. Du är anti staten i allting.

Men du. Staten hjälper ju till att anordna evenemang och träffpunkter så att folk kan träffas. Och i och med att folk träffas så skapas ju forum för relationer.
Får du inte ligga på Malmö festivalen så kanske det är dags att stämpla in. Ja, staten anordnar Malmö festivalen
Va? Nä, tvärt om. Jag tycker att det är bra att de som inte har möjlighet att fixa eget får pengar till mat och husrum, och jag tycker absolut att lagen om dygnsvila är bra.
Och att det borde finnas statliga bordeller.
Citera
2026-09-23, 21:04
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Så sant. Men det kan väl inte vara korrekt med olika moms på svensk och gambisk dase?
Det bästa med Sverige är att sexförsäljning är laglig, medan endast sexköpet är straffbart. Det betyder skattefria pengar för den kvinna som är smart.
Citera
2026-09-24, 21:36
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det bästa med Sverige är att sexförsäljning är laglig, medan endast sexköpet är straffbart. Det betyder skattefria pengar för den kvinna som är smart.

Även den kvinnan kan ju ha olika prislistor beroende på kund. Eftersom det inte finns något reglerat
Citera
2026-09-25, 00:55
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Även den kvinnan kan ju ha olika prislistor beroende på kund. Eftersom det inte finns något reglerat
Absolut. Dom som är yngre och snygga kan ju fä sig ett ligg nästan gratis. Men det är ju gubbar med stora plånböcker som är VIP-kunder.

OBS! Jag jobbar som socialsekreterare, så jag träffar prostituerade i mitt jobb.
Citera
2026-09-25, 09:50
Medlem
brianmolkos avatar
Ja och då bord staten få rätt att neka vissa att jobba där med...
Citera
2026-09-25, 10:40
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Absolut. Dom som är yngre och snygga kan ju fä sig ett ligg nästan gratis. Men det är ju gubbar med stora plånböcker som är VIP-kunder.

OBS! Jag jobbar som socialsekreterare, så jag träffar prostituerade i mitt jobb.

Jag jobbar med produkter som går på diesel och träffar inte dom. Tror aldrig jag konverserat med någon som sålt sex, inte vad dom sagt iaf.
Citera
2026-09-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ett argument mot att tillåta sexköp är ju att det blir en smutsig verksamhet där kvinnor far illa och blir utnyttjade. Då är ju en lösning att staten får monopol på att driva bordeller. Ungefär som alkoholmonopolet existerar för att det ska vara ordning och reda med alkoholförsäljning. Med statliga bordeller kan säljarna garanteras bra villkor och arbetsmiljö. Och köparna kan garanteras en bra produkt som uppfyller viss standard.

Jaaa - o Klisterssons o Mona Sahlins döttrar ska tvångsrekryteras till dessa jobb
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in