Det brukade vara ett skämt att säga att någon är en så dålig affärsman att de skulle kunna få ett kasino att gå i konkurs. Men det konststycket lyckades den svenska staten med. Eller, rättare sagt, efter pandemin var det så dålig lönsamhet i de statliga kasinona att de i fjol valde att stänga butiken (
SVT).
Givet den svenska statens sinne för affärer misstänker jag att om man skulle starta statliga bordeller så kommer verksamheten brottas med bristande lönsamhet. De kanske till och behöver packa ihop av rent ekonomiska skäl inom bara några år.