Citat:
Ursprungligen postat av
Limma skinkbit
Samma Fifa som ger fredspris till Trump?
Jag sade att de
borde ha gjort det, inte att jag uppfattade att det skulle ha varit troligt att de skulle välja den vägen.
FIFA är välkänt korrupta, dessutom befinner de sig mer eller mindre i samma dilemma som t ex den brittiska regeringen - oavsett att man är oenga i sak med Trump om mångt och mycket och dessutom föraktar hans vräkigt dumdryga stil (det är jag helt säker på att många europeiska regeringar gör. även om de inte säger det högt) så är USA så pass stora, en så viktig partner, att det skulle kräva ett mycket högt pris att bara bryta staven över dem och stöta bort dem. Även om det inte är för alltid.