Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror8
Ponera att man blir stoppad av polisen under ett brott. Om man inte bär sin telefon eller sitt id-kort på sig, hur skulle de kunna luska ut vem man är? Kan man bara välja att tiga?
Om du har nationellt id, körkort eller pass. Så skulle de kunna hitta din identitet genom ansiktsigenkänning.
Annars får du sitta i häkte tills du får en dom. Eller suttit häktad motsvarande normal straffet, om jag inte minns fel.