2026-06-11, 09:04
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sannolikt eftersom skeptiker sällan har en så förenklad världssyn så de tror på ”en helhetsförklaring” (som t.ex att alla krig är judarnas fel, att alla läkemedelsbolag försöker förgifta oss eller att alla aliens göms av det militärindustriella komplexet) utan snarare tror att t.ex uforapporter har en mängd olika förklaringar som missuppfattningar, önsketänkande, synvillor, sensationsmakare, charlataner etc.

Det var inget svar på frågan. Det organiserade UAP Caucaset är knappast en synvilla, jag såg dem på youtube i förrgår.

En mer och mer konspiratorisk och irrationell syn alltså, snacka om projicering ho ho.
Citera
2026-06-11, 09:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christianseance
Det var inget svar på frågan. Det organiserade UAP Caucaset är knappast en synvilla, jag såg dem på youtube i förrgår.

En mer och mer konspiratorisk och irrationell syn alltså, snacka om projicering ho ho.

Jag tycker det var ett utomordentligt tydligt svar på frågan - åtminstone utifrån min egen - och de andra skeptikers jag stött på - syn på världen och förklaringsmodeller. Dvs, ingen helhetsförklaring efterfrågas eftersom vi inte tror att en sådan finns. Ungefär som att ateister inte undrar varför Gud inte bönhör troende eftersom ateisteister inte tror att Gud finns.
Citera
2026-06-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nu är även Haim Eshed tillbaka med buller och brak!! Som folk har undrat. Han verkar ha haft en rätt olustig MIB visit för sex år sen.

Han såg inte alldeles pigg ut, lite drogad faktiskt, 93 år är han tydligen nu. Kallar Uri Geller för "min bror". MIB;s, galaktisk federation, vänliga nordic aliens som vill rädda oss från atomkrig, ett narrativ med ekon från 50-talet och Adamski. Man bara väntade på att Puharich skulle dyka upp också. Vet inte vad jag ska tro om detta.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in