2026-06-10, 10:05
  #37
Medlem
Självklart är det friserade siffror som presenteras från statens propagandacentraler.

Jag närde samma gnagande oro kring detta för kanske 10 år sedan. Jag fick aldrig ihop den etniska sammansättningen i gatumiljön i min hemstad (tätort 20000 invånare) med de officiella siffrorna över invandrare.

Ett tag trodde jag att det kanske slumpmässigt tedde sig så att just vår lilla del av landet välsignats med mer invällare och fått oproportionerligt många.

Sen åkte jag med barnen till Fantomenlandet i Eskilstuna och insåg att det var tusen resor värre där!!!😆😆😆

Så nej, hur illa det än ser ut på ex Migrationskartan (väl värd ett besök för övrigt) så är verkligheten än värre.

Sverige som du växt upp i är förlorat. Bara att inse och gå vidare. Laga efter läge så att säga.
Citera
2026-06-13, 15:01
  #38
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
- - -
Sverige som du växt upp i är förlorat. Bara att inse och gå vidare. Laga efter läge så att säga.

Jag är ute efter fusket! Främst på Scb.

Var nere på mitt lokala Ica alldeles nyss... Hucklen med barnvagnar, neg**r i flock... etc... Detta är inte normalt!
Citera
2026-06-13, 16:08
  #39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag vet efter att ha varit statistikleverantör till både privata aktörer och statliga myndigheter; det bluffas en hel del!

Bluffas det kring migrationen till Sverige??? Frågan uppkommer hos mig efter att månader i rad ha okulärbesiktigat folkutbytet. Hucklen överallt! Precis ÖVERALLT! Stämmer illa överens med den officiella statistiken!!?

Förljuget??? Ljugs det??

Klart det ljugs. Man sa tex att det bara var 20% invandrare på migrationsverket, men en som jobbar där som gått igenom listor på anställda konstaterade att det är färre än 40% svenska namn. Bland svenska namn kan det döljas adopterade och folk som bytt till ett svenskt namn. Det är faktiskt helt jävla galet sjukt att invandrare får jobba på migrationsverket och avgöra vem som ska få komma till Sverige. Det måste bli en utredning på det och en rejäl återställning på det som varit sedan 1980.




Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Vi behöver ge statistiska centralbyrån det uppdraget att föra mer detaljerad statistik.

Sen behövs även en folkräkning.

Om man inte först städar på SCB och ser till att aktivister oavsett skepnad försvinner så spelar en folkräkning ingen roll.




Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det är samma sak med frågan om hur många invandrare som sitter i fängelse. "Det finns ingen statistik" men de vill väl inte att sanningen ska komma fram?

Jag Guillou rapporterade slutet på 80-talet när han besökte något fängelse typ Kumla att 75-80 var invandrare. Det var då det. Har för mig att ett reportage från ca 2010 konstaterade att av 104 namn var över 100 invandrare.



Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag är ute efter fusket! Främst på Scb.

Var nere på mitt lokala Ica alldeles nyss... Hucklen med barnvagnar, neg**r i flock... etc... Detta är inte normalt!

Strunta i alla häcklare och förståsigpåare som ska trivialisera frågeställningen. Alla som går utanför dörren och rör sig mot vilket centrum som helst i Sverige noterar kolonialiseringen. Jag kör ibland småvägar för att komma till ett sommarställe. Mitt i skogen i småbyar ser man alltid samma sak, MENA i feta BMW/MB, kebabhak och invandrarlivsmedelsbutiker. Hucklen som går på båda sidor vägen. Mitt ute i fan ingenstans. I avlägsna samhällen långt från civilisationen så sitter det en MENA i kassan. Visst, fint att de arbetar, men det är fullkomligt sjukt att Sverige nu är nerlusat med främlingar.
Citera
2026-06-13, 16:22
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag är ute efter fusket! Främst på Scb.

Var nere på mitt lokala Ica alldeles nyss... Hucklen med barnvagnar, neg**r i flock... etc... Detta är inte normalt!
Det brukar se ut så i Stockholms Västerort, speciellt runt Järvaområdet. Jag brukar åka dit ett par gånger i veckan och där ser man Hucklen.
Citera
2026-06-13, 16:36
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det brukar se ut så i Stockholms Västerort, speciellt runt Järvaområdet. Jag brukar åka dit ett par gånger i veckan och där ser man Hucklen.
Så man måste åka till ett specifikt område för att kunna skrika om fusk?

De som bor här bor här och ska ingenstans. I de flesta fall är de både svenska medborgare och laglydiga (muslimska kvinnor brukar vara det). Ni som trodde att sd kunde göra nåt åt det är mer än lovligt naiva.
Citera
2026-06-13, 17:05
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så man måste åka till ett specifikt område för att kunna skrika om fusk?
Ja, inte ser man så mycket Hucklen på ställen som Gotland, i inlandet eller i övre Norrland.

Kollar man statistik hos SCB, så ser det ut som att ca. 3 miljoner har invandrat sedan 1997.

Innan dess så invandrade det massor av folk på grund av Balkankonflikten under 1990-talet.
Citera
2026-06-13, 17:54
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ja, inte ser man så mycket Hucklen på ställen som Gotland, i inlandet eller i övre Norrland.

Kollar man statistik hos SCB, så ser det ut som att ca. 3 miljoner har invandrat sedan 1997.

Innan dess så invandrade det massor av folk på grund av Balkankonflikten under 1990-talet.


Smaka på siffrorna!
Tre miljoner adderat till en befolkning om åtta.

Fan vad kört Sverige är alltså.
Citera
2026-06-13, 18:02
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Smaka på siffrorna!
Tre miljoner adderat till en befolkning om åtta.

Fan vad kört Sverige är alltså.
Jag kollade antal utvandrade från 1997 och där landar siffran på 1,4 miljoner. Sverige är väldigt kört om det är svenskar som har utvandrat.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in