2026-06-10, 11:24
Medlem
Låt mig gissa det är alla andras fel?
Citera
2026-06-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det är anonyma svar.
Kan lika gärna finnas de som tycker om att polarisera, särskilt när de kan göra det anonymt.

22% svarade på frågorna. Vilka motiv de 22% hade kan vi inte veta.
22% är lågt.
Visst är det så, det hade naturligtvis ökat tillförlitligheten om vi hade haft 40% eller 50% som svarade. Samtidigt så ligger siffrorna i undersökningen i linje med annan statistik från både Sverige och övriga världen vad gäller attityder gentemot judar och brott med antisemitiska motiv.
Citera
2026-06-10, 15:11
Medlem
Hur mycket blir vi skyldiga?😎

Går vederlaget till Forum för levande historia eller direkt till terrorregimen i Tel Aviv?

Stackars svenska skolungdomar. Blir rejäl repetition och korvstoppning av Förintelsen (TM) till höstterminen det här läsåret.
Citera
Igår, 06:23
Medlem
Citat:
SD och S är mest emot judar enligt rapporten.
Och lantisar förvånande nog!
Och muslimer och MENA-födda, inte förvånande.
Män såklart!
Gamla och outbildade också.

Så den typiske judehataren är en muslimsk man född i MENA som är gammal outbildad och röstar på SD och bor på landet.

Ökad antisemitism – vänsterväljare inte värst

SD och M sticker ut • Segerstedtinstitutets Christer Mattsson: ”Omfattande.”

https://www.dn.se/sverige/nya-rapporter-om-okad-antisemitism-vanstervaljare-langt-fran-varst/
Citera
Igår, 06:34
Medlem
Galejans avatar
Oy vey, folk fokuserar inte längre på ”Om detta må ni berätta” när man spränger flerfamiljshus för att någon som misstänks vara släkt med någon i Hamas bor i ettan på bottenvåningen.

Det är inte att undra på att världen ifrågasätter Israels agerande, dvs ”blivit mer antisemitiska”. Om danskar kontinuerligt håller på att trakassera dina barn, blir du då danofob för att du inte gynnar danskar i din närhet?
Citera
Igår, 06:51
Medlem
Jisses, att judar i Sverige skiter fullkomligt i Sverige och arbetar för Israel är väl ingen direkt "hemlighet" eller konstant motarbetar det svenska folket för eget vidkommande är väl knappast förvånande.

Mer ironiskt är att man inte öppet säger vem som står för antisemitismen, man säger bara att den ökar men inte varför och vem som står för den. Sedan undviker man att nämna att judar i Sverige arbetar för att förinta det svenska folket och landet genom att öppna upp för fler invandrare som orsakar de problem de själva står inför.

Problemet i Sverige är att det som talas om i MSM och öppen debatt är bara det som man får tala om, allt annat förtigs eller sätts epitet på för att man ska slippa tala om det så att den som driver politiken får göra det ohindrad.

Om Bonnier och judiskt kontrollerad media vill ändra takt och ton om invandringen så får de ju gärna göra det, men det verkar ju inte som att det lär ske. De fortsätter aktivt i att förstöra europeiska nationer, samtidigt som de genom finansen tär på sagda länder. Sluta spela dumma och säg öppet som det är!
Citera
Igår, 07:10
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

https://www.dn.se/sverige/nya-rapporter-om-okad-antisemitism-vanstervaljare-langt-fran-varst/

Låst artikel.
På vilket vis menar han att M och SD sticker ut?
Citera
Igår, 09:56
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Låst artikel.

Han? Kristina Hedberg?

Hon skriver
Men forskningen visar att vad gäller Vänsterns väljargrupp, ligger de i botten av alla antisemitiska index. Högst ligger SD och M.
I alla dessa tre index hamnar de som säger att de sympatiserar med Vänsterpartiet eller Miljöpartiet lägst. Klart högst i samtliga index ligger Sverigedemokraterna. På andra plats kommer Moderaternas sympatisörer.
Som jag minns det var SD värst i två index och S värst i ett index.
Med S och SD som tvåa där de inte var etta.
MYCKET intressant att Kristina Hedberg och jag tolkar data så olika.

En "han" som uttalar sig i texten säger
– Vi hade förväntat oss att se en starkare antisionism på vänstersidan än på högersidan, men det gjorde vi inte. Den är omfattande, men jämnt fördelad över befolkningen. Så man ska vara försiktig med att göra frågan till ett politiskt slagträ, säger Christer Mattsson.
Kristina Hedberg har skrivit en usel text kan jag säga direkt utan att ha kollat upp data.
Senast redigerad av gofigur Igår kl. 10:01.
Citera
Igår, 10:00
Medlem
Svavelbryggas avatar
Ganska förutsägbart. Om Israelvänner konstant säger att det är antisemitism att kritisera Israels beteende börjar väl folk till slut tänka "då är jag väl antisemit då".
Citera
Igår, 10:17
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Han? Kristina Hedberg?

Hon skriver
Men forskningen visar att vad gäller Vänsterns väljargrupp, ligger de i botten av alla antisemitiska index. Högst ligger SD och M.
I alla dessa tre index hamnar de som säger att de sympatiserar med Vänsterpartiet eller Miljöpartiet lägst. Klart högst i samtliga index ligger Sverigedemokraterna. På andra plats kommer Moderaternas sympatisörer.
Som jag minns det var SD värst i två index och S värst i ett index.
Med S och SD som tvåa där de inte var etta.
MYCKET intressant att Kristina Hedberg och jag tolkar data så olika.

En "han" som uttalar sig i texten säger
– Vi hade förväntat oss att se en starkare antisionism på vänstersidan än på högersidan, men det gjorde vi inte. Den är omfattande, men jämnt fördelad över befolkningen. Så man ska vara försiktig med att göra frågan till ett politiskt slagträ, säger Christer Mattsson.
Kristina Hedberg har skrivit en usel text kan jag säga direkt utan att ha kollat upp data.
Eftersom artikeln är låst ser jag bara en bild på en man och namnet Christer Mattsson.

Så SD skulle vara antisemiter, samtidigt som Åkesson sagt att Israel går först?
Citera
Igår, 10:26
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Oy vey, folk fokuserar inte längre på ”Om detta må ni berätta” när man spränger flerfamiljshus för att någon som misstänks vara släkt med någon i Hamas bor i ettan på bottenvåningen.

Det är inte att undra på att världen ifrågasätter Israels agerande, dvs ”blivit mer antisemitiska”. Om danskar kontinuerligt håller på att trakassera dina barn, blir du då danofob för att du inte gynnar danskar i din närhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Låst artikel.
En närmare koll av vad Kristina Hedberg på DN skriver visar att hon är fel i det mesta. En jävla sopa!
En skam för vår media. Fy fan!!
Inte bara att Kristina Hedberg skriver uselt, hon dribblar med data. Antingen är hon dum som få andra eller så vill hon manipulera medvetet.

Riktiga data som jag förvånas över, är att V och MP har blivit relativt sett mindre antisemitiska EFTER att Israel började bomba skiten ur Hamas och deras kramare i Gaza.
Tvärtom är det SD som reagerat mest negativt på judar efter Gazakriget. Hur har det blivit så?
Citera
Igår, 10:30
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
En närmare koll av vad Kristina Hedberg på DN skriver visar att hon är fel i det mesta. En jävla sopa!
En skam för vår media. Fy fan!!
Inte bara att Kristina Hedberg skriver uselt, hon dribblar med data. Antingen är hon dum som få andra eller så vill hon manipulera medvetet.

Riktiga data som jag förvånas över, är att V och MP har blivit relativt sett mindre antisemitiska EFTER att Israel började bomba skiten ur Hamas och deras kramare i Gaza.
Tvärtom är det SD som reagerat mest negativt på judar efter Gazakriget. Hur har det blivit så?

När, var, hur har SD kritiserat Israel efter Gazakriget? Jag har ingen koll på dom längre efter att de svek sina väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in