2026-06-10, 14:52
  #277
Medlem
1. Att C ens låtsades som att de ens övervägde Ulf Kristersson är ju debila.
2. Att förvisso nu öppet stå för det gör dock det till ett svårt val för S, då de måste välja mellan V och C. Ibland kan opinionsmätningar ge stöd för S, V och Mp ensamma varvid C kan riskera att falla bort.
3. Dock, skulle nog S vilja välja Mp, Kd och C utan V, men Kd lär inte ställa upp och Mp samt C utan V lär nog inte ge en regering.
4. Folk får inse att det kan riskera att bli en oppositionsregering med dödens hand där alla partier ingår och alla har ihjäl Sverige. Att S låtsas som att V inte kommer med är bara ett spel för galleriet.
Citera
2026-06-10, 14:52
  #278
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det var ju S som byggde upp Sverige och fixade så du kan sitta på flashback ditt korkade miffo. Har du ens ett jobb? Läs om Sveriges utveckling under 1900 talet. M och speciellt SD sabbar ju bara. De flesta svenskar har fått det sämre under Tidö.
Så är det, S före Olof Palme hade ideal som fungerade och gjorde Sverige till ett fint och rikt land. De glömde förnya sig och nu har Högern tagit över dessa frågor och S behövs inte längre. De skulle kunnat fullfölja och gamla S hade t.ex varit direkt emot att lägga ner kärnkraft och emot att ta in 100.000 flyktingar. Så Löfven var bevisligen inte S utan snarare MP. S tappade sin själ med Olof Palme som byggde politiken på avundsjuka och hat.
Citera
2026-06-10, 15:02
  #279
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Du gör det enklare än det är. Centerpartiets linje är ju inte alls att medverka till “extrem vänsterpolitik”. Linjen är att stoppa två saker samtidigt: SD:s inflytande över regeringen och Vänsterpartiets plats i regeringen. Tidö går mot historisk brakförlust och SD hamnar långt från makten.

Det är inte obegripligt. Det är ju precis klassisk mittenpolitik i ett svårt parlamentariskt läge. C kan acceptera en regering där S ingår, men inte en regering där V får styra skatter, företagande, arbetslinje, friskolor, äganderätt och landsbygdspolitik. Det är just därför C behövs. För att hindra tokig vänsterpolitik.

Välkommen till Vänsterpartiet. 🇸🇪🍀👍🏻😉

Sedan är det klart att V kan hota med att rösta nej. Men då får V också förklara för sina väljare varför de fäller en regering som är mindre höger gamla Tidö. Politik är ju inte bara matematik på Flashback. Det är förhandling, ansvar och tryck på partier att visa vad de faktiskt vill.

Det Centerpartiet driver är fler jobb, lägre skatt på arbete, mindre företagskrångel, starkare landsbygd, grön industri, bättre vård och skola, språkkrav, rättsstat och stopp för SD som maktfaktor. Kallar du det extrem vänsterpolitik har du nog mest avslöjat hur långt åt höger du själv har flyttat.

C:s läge är smalt, ja. Men logiken är tydlig med samarbete i mitten, utan SD och utan V i regering. Det är inte alls extremism. Det är ansvar när blockpolitiken har gått sönder.. Politik är inte bara matematik på Flashback. Det är förhandling, ansvar och tryck på partier att visa vad de faktiskt vill.

Begriper du bättre nu? 😉
Du är rätt infantil, sosse?
och svammlar i ett inlägg som är löjligt långt.

I praktiken blir det bara en sak, C,s ställningstagande gör att Sverige får en extrem vänstervridning
sen kan mupparna i C fantisera hur mycket dom vill om " mitten".
Citera
2026-06-10, 15:08
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du skulle fråga 100 personer på stan är jag övertygad om att en majoritet inte vill se ryska turister i EU under brinnande krig. Men lev i din bubbla du.
Om du frågar 100 personer på stan om det är ok att göra om pojkar till flickor så hade 100 svarat ja.

Vet inte riktigt vad du vill bevisa med dina hemmasnickrade Sifo-undersökningar..

Du är propagandaskadad åt alla håll och kanter. Världen snurrar inte runt dig.
Citera
2026-06-10, 15:15
  #281
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Om du frågar 100 personer på stan om det är ok att göra om pojkar till flickor så hade 100 svarat ja.

Vet inte riktigt vad du vill bevisa med dina hemmasnickrade Sifo-undersökningar..

Du är propagandaskadad åt alla håll och kanter. Världen snurrar inte runt dig.

Nu handlade det om vad som är normalt. Om en majoritet tycker nånting så är det det normala. Sen behöver man inte hålla med i sakfrågan men det är nåt annat.
Citera
2026-06-10, 15:36
  #282
Medlem
ExtremaMittens avatar
Gäsp. Du får gärna kalla mig sosse, infantil eller mupp om det känns skönt, men det ersätter inte alls sakargument. Du förlorar. Det avslöjande är att du upprepar “extrem vänster” utan att kunna visa vad som faktiskt är extremt vänster i C:s politik. Infantilt.

Är det extrem vänster att sänka skatten på arbete, ta bort anställningsskatten för unga och småföretagens första anställda, riva 100 krångliga företagsregler, stärka äganderätten, stoppa överimplementering av EU-regler, införa permanent jordbruksavdrag, satsa 50 miljarder på landsbygderna, stärka enskilda vägar, små skolor, små vårdcentraler, bredband, service och fler poliser utanför storstäderna?

Är det extrem vänster att säga nej till V i regering? Lite märklig vänsterextremism, får man ändå säga. Men du har dina känslor… 😉

🇸🇪 C:s linje är smal men begriplig, ingen SD-regering, ingen V-regering, utan förhandling i mitten. Där kan C pressa S åt jobb, företagande, landsbygd, rättsstat och skattesänkningar. Det är just poängen. Förstår du bättre nu?

Ditt dumma knep är att kalla allt som inte är SD-linje för vänster. Det är slött bekvämt, men tomt fattigt. Landsbygden behöver inte mer av ditt skitsnack. Den behöver vägar, vård, skola, polis, fungerande gårdar och företag som får växa. Vårt Sverige. Tidö har game over. Välkommen till oss.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du är rätt infantil, sosse?
och svammlar i ett inlägg som är löjligt långt.

I praktiken blir det bara en sak, C,s ställningstagande gör att Sverige får en extrem vänstervridning
sen kan mupparna i C fantisera hur mycket dom vill om " mitten".
Citera
2026-06-10, 15:50
  #283
Medlem
Vilken chock.
Citera
2026-06-10, 16:43
  #284
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Gäsp. Du får gärna kalla mig sosse, infantil eller mupp om det känns skönt, men det ersätter inte alls sakargument. Du förlorar. Det avslöjande är att du upprepar “extrem vänster” utan att kunna visa vad som faktiskt är extremt vänster i C:s politik. Infantilt.

Är det extrem vänster att sänka skatten på arbete, ta bort anställningsskatten för unga och småföretagens första anställda, riva 100 krångliga företagsregler, stärka äganderätten, stoppa överimplementering av EU-regler, införa permanent jordbruksavdrag, satsa 50 miljarder på landsbygderna, stärka enskilda vägar, små skolor, små vårdcentraler, bredband, service och fler poliser utanför storstäderna?

Är det extrem vänster att säga nej till V i regering? Lite märklig vänsterextremism, får man ändå säga. Men du har dina känslor… 😉

🇸🇪 C:s linje är smal men begriplig, ingen SD-regering, ingen V-regering, utan förhandling i mitten. Där kan C pressa S åt jobb, företagande, landsbygd, rättsstat och skattesänkningar. Det är just poängen. Förstår du bättre nu?

Ditt dumma knep är att kalla allt som inte är SD-linje för vänster. Det är slött bekvämt, men tomt fattigt. Landsbygden behöver inte mer av ditt skitsnack. Den behöver vägar, vård, skola, polis, fungerande gårdar och företag som får växa. Vårt Sverige. Tidö har game over. Välkommen till oss.
Skärp dig, jag påstår inte att C är extrem vänster men deras fantasier kommer att resultera i det för Sverige.

Fattar du inte att det blir en regering med S med stöd av V och Mp, är C väljaren så råkorkad? fattar du inte att C inte kommer få igenom ett skit???

Mer kriminalitet mer bidrag högre skatter...
oddsen för det är närmast 0
__________________
Senast redigerad av GustavAnder 2026-06-10 kl. 16:46.
Citera
2026-06-10, 16:58
  #285
Medlem
Vad är nytt, så har det väl varit i 12 år redan?
Citera
2026-06-10, 17:03
  #286
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sverige ligger inte formellt i krig med Ryssland men hela EU påverkas av kriget. Sverige har bidragit med varor och tjänster till ett värde av över 100 miljarder till Ukraina så vi är högst involverade i kriget. Det kom senast i dag en nyhet om att Ryssland mobiliserar stort längs Finlands och Baltikums gräns. Vår egen försvarsmakt säger att det i särklass största säkerhetshotet mot Sverige är Ryssland. Ryssland bedriver hybridkrig mot stora delar av EU med hackerattacker och fysiska ingrepp mot infrastruktur. I detta läge ska vi självklart inte släppa in ryska ”turister” i EU.

Ja försvarsmakten säger det för att öka sin egen viktighet och medierna skriver så för att skrämma sådana som inre kan tänka själva. Det märks på ditt resonemang hur lättindoktrinerad du är och anpassar dig till myndigheternas spel.

Hela perioden från 1950 till 1992 var motsvarande rysskräck inriktad på Sovjetunionen och det var bara en tidsfråga innan »ryssen kommer«, men ingen kom. Det var Ungernrevolten 1956, Pragvåren 1968 och Afghanistan 1979 med interventioner och krig. Hela tiden var dock hela västvärldens hållning att ha en »öppen dörr« för de medborgare som vill och kunde lämna livet bakom järnmuren. Politikerna och vanligt folk förstod skillnaden mellan regimen och vanliga oskyldiga medborgare.

Det verkar helt ha glömts bort nu.
Citera
2026-06-10, 17:17
  #287
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad andra länder bestämmer hör inte hit. Nu gällde det skillnaderna mellan SD:s och S:s politik.

Nej. Du motsatte dig att dom har demokratiska värderingar och började våran konversation med detta:

”SD vill att människor ska behandlas olika beroende på var de kommer ifrån och det är inte så sossigt.”

Detta har du fortfarande inte kunnat bevisa.
Det börjar bli tröttsamt..
Citera
2026-06-10, 17:19
  #288
Medlem
ExtremaMittens avatar
Nu säger du något rimligare, att risken är inte att C är V, utan att C släpper igenom för mycket S-, MP- och V-politik. Den oron ska tas på allvar. Men titta då på vad C faktiskt går till val på.

Lägre skatt på arbete, billigare anställningar, bort med anställningsskatten för unga och småföretagens första anställda, mindre regelkrångel, starkare äganderätt, fler poliser, snabbare lagföring, permanent jordbruksavdrag, mer svensk mat, 80 procents självförsörjning, bättre vägar, små vårdcentraler, små skolor och 50 miljarder till landsbygderna.

Det är inte alls V-politik. Det är tvärtom borgerlig mittenpolitik.

Ditt fulknep är att låtsas att Sverige bara har två lägen, Tidö eller Venezuela. Det låter kanske tufft för barn, men är inte sant. Utan C lutar S mer mot V och MP. Med C måste S förhandla om jobb, företag, landsbygd, rättsstat och skattesänkningar.

Ingen garanti, nej. Men bättre än att du står på läktaren och ropar “vänster!” medan andra gör upp och fixar vårt Sverige. Tidö och SD har just nu Game over. SD behöver tvätta sig mera.

Jag vill stoppa både V:s skatte- och bidragspolitik och SD:s konstiga kulturkrig. Mer arbete. Mer trygghet. Mer landsbygd. Mindre poserande och känslor likt dina…😉🇸🇪👍🏻


Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Skärp dig, jag påstår inte att C är extrem vänster men deras fantasier kommer att resultera i det för Sverige.

Fattar du inte att det blir en regering med S med stöd av V och Mp, är C väljaren så råkorkad? fattar du inte att C inte kommer få igenom ett skit???

Mer kriminalitet mer bidrag högre skatter...
oddsen för det är närmast 0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in