2026-06-09, 01:36
Medlem
Jag misstänker att en kriminell grupp tror att jag har golat ner dem. Jag har aldrig varit kriminell, har undvikit sånt och stöttar det inte heller; däremot har jag aldrig heller skvallrat till polisen om sånna aktiviteter. Bör jag försöka ställa saker till rätta? Är det ens möjligt? Jag vill bara slippa behöva se mig själv om axeln, och det är enklare att inte ha fiender särskilt när man faktiskt är oskyldig. Däremot är jag nästan rädd att jag kommer gräva mig djupare eller på något sätt bli intrasslad i det hela istället.

Dvs nedslående kommentarer om att jag borde golat undanbes. Det är annorlunda när man behöver leva kring sådant i sitt närområde, särskilt när kriminalitet aldrig kommer avlägsnas fullständigt. Jag vill bara ha lugn och ro, undvika drama och så.
Citera
2026-06-09, 01:44
Medlem
Lacerdas avatar
Och vad får dig att tro att dom ser dig som golare då?
Citera
2026-06-09, 01:51
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Varför tror en kriminell grupp att du har golat ned dem, känner de dig?
Citera
2026-06-09, 01:54
Medlem
Kriminella och narkomaner har paranoior. Skit i dem. Flytta om det blir för mycket.

Är ganska säker på att folk trott att jag varit vittne till något här där jag bor vilket inte stämde. Gav blanka fan i att folk uppträdde jävligt suspekt omkring mig, sedan försvann det.

En narkoman kan titta ut genom fönstret och se någon vänta på någon och tro att de har civila spanare efter sig. Droger snurrar folk.

Bara skit i det och unvik konfrontationer.
Förövrigt kan man inte gola om man inte är direkt inblandad i kriminalitet då människor som inte är det, inte är skyldiga kriminella lojalitet. Att de inte ska gola handlar om att så många av dem har psykopatiska drag och att det är ett nödvändigt måste att de har något av ett gemensamt regelverk. När jag säger att en icke-kriminell inte kan gola menar jag just det att det inte finns lojalitetsband att bevara. Det är de kriminells sak att inte skapa vittnen och problem överallt där de går. Dvs att de inte begår brottsligheten öppet imför exakt hela världen. Klart de åker dit då.
Citera
2026-06-09, 02:46
Medlem
Onanikrems avatar
Lite beroende på vad det är för kriminella, område och vem du är. Du borde nog flytta.

Lär dig sedan att inte ha något som helst umgänge med kriminella grupperingar i fortsättningen. Sluta knarka/köp ingen skit från dem. Ha inget med dem att göra. Någon har förmodligen golat och skyllt på dig för att rädda sig själv. Bara du kan luska ut vem det kan vara, men skit i det och dra till Norrland.
Citera
2026-06-09, 03:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

TS har förmodligen köpt knark från en gruppering, kanen/någon kran har åkt dit och pratat och skyller det på TS. Prekärt läge!

Ingen aning om vad som hänt? Men känns som något liknande. Dåligt läge för TS i så fall.
Citera
2026-06-09, 04:45
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Tyvärr bara att sticka, min ståndpunkt är att den som inte är med i spelet ej kan anses vara en golare, nu för tiden så är ingen säker, talar av egen erfarenhet tyvärr fast liten annorlunda situation.
Citera
2026-06-09, 05:27
Medlem
Klandalfs avatar
Drar mig till minnes en liknande tråd för ett antal månader sen. Där visade det sig att TS var schizofren och trodde ett kriminellt gäng låg ute i en skog och spionerade på TS samt hade kameror i hans speglar.

Så lite mer ingående förklaringar vore kanske något? Varför tror du att en kriminell gruppering tror att du golat? Hur tar sig detta uttryck?
Citera
2026-06-09, 11:19
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
TS har förmodligen köpt knark från en gruppering, kanen/någon kran har åkt dit och pratat och skyller det på TS. Prekärt läge!

Ingen aning om vad som hänt? Men känns som något liknande. Dåligt läge för TS i så fall.

Tror du har rätt där!
Citera
2026-06-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Och vad får dig att tro att dom ser dig som golare då?

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

Jag bor i ett område med ett lokalt gäng. En snubbe började hälsa på mig och småprata av en okänd anledning, min intuition säger att han har kopplingar. En dag händer något när jag är hemifrån och sen närmar sig en annan snubbe mig. Därefter verkade deras attityd förändras. Vill inte gå in på detaljer så jag inte doxxas.
Citera
2026-06-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Kriminella och narkomaner har paranoior. Skit i dem. Flytta om det blir för mycket.

Är ganska säker på att folk trott att jag varit vittne till något här där jag bor vilket inte stämde. Gav blanka fan i att folk uppträdde jävligt suspekt omkring mig, sedan försvann det.

En narkoman kan titta ut genom fönstret och se någon vänta på någon och tro att de har civila spanare efter sig. Droger snurrar folk.

Bara skit i det och unvik konfrontationer.
Förövrigt kan man inte gola om man inte är direkt inblandad i kriminalitet då människor som inte är det, inte är skyldiga kriminella lojalitet. Att de inte ska gola handlar om att så många av dem har psykopatiska drag och att det är ett nödvändigt måste att de har något av ett gemensamt regelverk. När jag säger att en icke-kriminell inte kan gola menar jag just det att det inte finns lojalitetsband att bevara. Det är de kriminells sak att inte skapa vittnen och problem överallt där de går. Dvs att de inte begår brottsligheten öppet imför exakt hela världen. Klart de åker dit då.

Jag tvivlar på att dessa är narkomaner, men det är väl möjligt. Så jag förstår det är de en mer seriös gruppering.

Åh inga konfrontationer drabbar mig. Jag har aktivt undvikt kriminella och deras polismotparter då jag är en all-or-nothing-typ. Har ingen lust att ge mig in i ett krig jag kommer förlora, och hade jag pratat med polisen hade jag inte skrivit tråden till att börja med. Det är bara frustrerande att behöva ta skulden för något man faktiskt inte gjort, som sagt. Vill inte att min frihet ska inskränkas av råttor och psykopater.
Citera
2026-06-13, 14:11
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardastenar
Jag misstänker att en kriminell grupp tror att jag har golat ner dem. Jag har aldrig varit kriminell, har undvikit sånt och stöttar det inte heller; däremot har jag aldrig heller skvallrat till polisen om sånna aktiviteter. Bör jag försöka ställa saker till rätta? Är det ens möjligt? Jag vill bara slippa behöva se mig själv om axeln, och det är enklare att inte ha fiender särskilt när man faktiskt är oskyldig. Däremot är jag nästan rädd att jag kommer gräva mig djupare eller på något sätt bli intrasslad i det hela istället.

Dvs nedslående kommentarer om att jag borde golat undanbes. Det är annorlunda när man behöver leva kring sådant i sitt närområde, särskilt när kriminalitet aldrig kommer avlägsnas fullständigt. Jag vill bara ha lugn och ro, undvika drama och så.

Nej det är korrekt uppfattat. En golfitta kan man bara vara när man själv är inblandad i brottsligheten. Dvs en golare är nån som anger sin kumpan i hopp om att komma lindrigare undan, oftast hos snuten.
Det här att icke-kriminella blir anklagade för att vara golare är alltså helt åt helvete, även om du så skulle ha ringt polisen på dom.

Har väl ärligt talat inga bra tips att ge dig, eftersom jag inte är nåt kriminellt mastermind själv, och dessutom berättar du inte så mycket.

Men om du berättar lite om vad som har hänt kanske det finns nån som kan tipsa dig.

En tanke som slår mig är att jag tror det kan vara en fördel att konfrontera, dvs "nej för helvete, jag har inte golat/har ingen aning om vad ni pysslar med/lämna mig ifred era as" Men det kräver väl en viss ryggrad och kanske inte funkar i dagens samtid, vad vet jag.
Men jag tycker ändå det borde vara lite svårt att "gola" om en verksamhet man inte känner till i detalj. Om det nu är det du säger att du inte gör?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in