Citat:
Ursprungligen postat av
Lee Sterling
Så jag gjorde det ända rätta, SVART EL TEJP!
Men det är ju såklart en kortsiktig lösning, tänkte köra en krympslang också men hade det inte för stunden.
Det håller ännu men jag vet att jag en dag kommer komma åt något så det snäpper en av dom små kablarna och innan det händer vill jag gärna köpa en replacement kabel.
Men vill gärna komma undan lite billigare gärna under 1000 lappen, har kikat snabbt på amazon och ser endel från 4 till 600 kronor.. men jag vete fan om jag litar på hemmagjorda lösningar OM dom inte är beprövade av flera och inte BOT kommentarer.
Om du ännu inte upplevt något elektrisk (glapp, skrap) problem med skadan så rekommenderar jag en lämpligare hemmafix:
- Skaffa en tub av valfri typ och färg av silicon eller sikaflex
- Preparera en liten nylon- eller konsfibertråd som drag-avlastare från luren till någon cm nedan skadan
- Tvätta av kabeln vid skadan med T-sprit eller 70% handsprit/-gel och låt lufttorka ordentligt
- "Baka in" tråden och den skadade kabeln med lagom lite/mycket från tuben på ett underlägg av 'gladpack'/köksfolie som du sedan lindar runt massan
- Vänta till du känner att massan härdat så att den förstyvar sladden innan användning
Även om/när du bestämt dig för att byta kabel så ger en fix dig extra lugn och tid att välja, anskaffa och preparera inför ny kabel.