2026-06-08, 23:41
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Flera BurgerKing restauranger i Stockholmsområdet har ju stängt under det senaste året.
När jag nyligen besökte BK på Odenplan så var det allmänt ostädad och ofräscht och jag fick ett intryck av att dom var på väg att ta ned skylten...
Någon som vet mer?
Citera
2026-06-08, 23:45
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonStalhein
Flera BurgerKing restauranger i Stockholmsområdet har ju stängt under det senaste året.
När jag nyligen besökte BK på Odenplan så var det allmänt ostädad och ofräscht och jag fick ett intryck av att dom var på väg att ta ned skylten...
Någon som vet mer?

I Uppsala stängde en mitt i stan förra året, sen bestämde de sig för att öppna igen bara tvärs över gatan i år. Märkligt.
Citera
2026-06-08, 23:47
Medlem
Inte här där jag bor. Sedan tycker jag McDonald`s är mer ostädad och ofräsch än Burger King.
Citera
2026-06-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs
Inte här där jag bor. Sedan tycker jag McDonald`s är mer ostädad och ofräsch än Burger King.

För att Donken drar till sig fler barn, ungdomsgäng och invandrare...

BK är inte heller världens bästa stället direkt, men ändå lugnare än Donken.

Har kikat på BK en del sista tiden, har funkat ok.. Inte optimalt men ok.
Citera
2026-06-08, 23:55
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs

Håller med, allt är lite häckigt hos donken. Men burgarna är goda. Kanske vill de framstå som billiga? Lite som med Willys, där utanpåverk kan se lite slitet ut, antagligen för att utstråla att det är billigt?
Citera
2026-06-09, 00:08
Medlem
Fantens avatar
Sist jag var på BK Odenplan såg det helt jävla okej ut. Men det är ju några månader sen så jag kan inte ju inte uttala mig om i närtid.
Citera
2026-06-09, 07:06
Medlem
Riksreptilens avatar
De gav upp i Norrköping för något år sedan så därefter är det två i Linköping samt en vardera i Mjölby och Motala som återstår i Östergötland.
Det gånger jag passerat sista åren så har det varit ingen uttalad kö vid lunchtid eller mer än ett Foodorabud väntande.
Citera
2026-06-09, 09:02
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Tyvärr fick jag lite vibbar åt de här hållet...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1Eyzg/snuskigt-burger-king-fick-bomma-igen

Jag gillar deras hamburgare och som dom säger...

"Why eat with a clown when you can dine with the King?
Senast redigerad av ErichvonStalhein 2026-06-09 kl. 09:10. Anledning: Ny info
Citera
2026-06-09, 12:10
Medlem
Dom stängde ner vid E4-avfarten i Järna för ett halvår sedan..
Citera
2026-06-09, 15:24
Medlem
Deras hamburgare har blivit mindre, och är torra och sämre än förr, jag blev riktigt förbannad sist jag åt där för typ 150 spänn för en meny. Jag kommer inte äta där igen.
Citera
2026-06-09, 19:03
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Jag tror problemet är att dom inte har en tydlig ägare som styr utan det verkar vara lite olika ägare på sverigenivå som kanske inte drar åt samma håll. Helt klart så minskar antalet restauranger....
Citera
2026-06-09, 22:10
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonStalhein
Jag tror problemet är att dom inte har en tydlig ägare som styr utan det verkar vara lite olika ägare på sverigenivå som kanske inte drar åt samma håll. Helt klart så minskar antalet restauranger....
Sant.
BK på E6 i Glumslöv, granne med OKQ8, har också stängt sedan minst ett år.
Ett annat problem med BK är bristen på fantasi, förnyelse, kass app och dessutom äckliga pommes.
Som lök på laxen känns brödet som något upptinat från Korvbrödsbagaren vilket kanske är precis vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in