2026-06-10, 08:29
Medlem
Klimatet är en bluff. Forskare cherrypickar det som talar för deras teori (som de får betalt för) och dumjournos upprepar bara vad forskare sagt.
Zelensky är en bluff. Fler borde syna hans kort som JD Vance och Trump gjorde.
Citera
2026-06-10, 08:43
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Att muslimer är här för att erövra, inte söka skydd.
Citera
2026-06-10, 09:04
Medlem
Jag tror att klimathysterin är ett hoax. Det är inte det att jag inte tror på klimatförändringar, men jag har väldigt svårt att tro på att det skulle utgöra ett så stort hot mot mänskligheten som alarmister påstår. Särskilt inte eftersom det finns så många andra naturkatastrofer som skulle kunna hända som är helt bortom mänsklig kontroll såsom jordbävningar, tsunamis och vulkanutbrott. Det mest tragiska är väl att klimathysterin bidragit till att halva den unga generationen lider av klimatångest och att vi stängt ner kärnkraft helt i onödan.
Citera
2026-06-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja. Dom hånskrattar alla oss dumma får, för vi är så korkade att vi inte kan lägga ihop två och två. Inte ens fast dom hintar oss rakt upp i ansiktet.
"Revelation of the method" kallas det. Och det är nåt slags sjukt sätt för dom att öka sitt karma, ungefär som "Ok är ni så dumma att ni går på den här billiga bluffen, då förtjänar ni att bli lurade" eller nåt.

Samma sak med den där filmen om en fejkad månlandning på 70 talet (Capricorn 9?). Ungefär som att "Ok ni är så dumma att ni inte fattade att månlandningen var fejk, så vi får väl göra en film som visar er hela scenariot for er."

Bara att det hjälpte inte heller. För världen hade svalt lögnen så hårt att man (än idag) avvisar filmen som nåt slags pastisch på en "konspirationsteori".

Svalt lögnen? Jovisst, bara att dom har (hade) inget val om att tro nåt annat när massmedia, såkallat msm, aldrig avslöjar det dom själv har varit med att ljuga om 100%
Först nu senaste två decennier har många för allvar svängt undan msm då man inte kan lita på dom. Dom är ju inte der för att upplysa, utan programmera slaverna...
Citera
2026-06-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Jag tror att Israel vill fortsätta kriga mot Iran för att få det till en failed state och öka sin egna dominans i regionen.

Iran är en stark regional makt med egna politiska och militära strukturer och det är inte ett land som enkelt kan destabiliseras utifrån. Konflikten drivs inte enbart av säkerhetspolitiska skäl, utan också av maktintressen och ekonomiska incitament. Det militärindustriella komplexet har ett tydligt intresse av att konfliktnivån förblir hög, vilket motverkar långsiktiga lösningar.
Israel kan beskrivas som en stat med strukturella legitimitetsproblem och dess tillkomst är kopplad till stormaktspolitik efter första världskriget, där Mellanöstern delades upp genom europeiska beslut, följt av det brittiska mandatet och senare FN:s delningsplan. Detta historiska arv fortsätter att prägla regionens konflikter.
Citera
2026-06-10, 09:45
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Vilka är de 8?

(FB) New World System - föreläsning 1969
Citera
2026-06-10, 09:49
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Svalt lögnen? Jovisst, bara att dom har inget val om att tro nåt annat när massmedia, såkallat msm, aldrig avslöjar det dom själv har varit med att ljuga om 100%
Först nu senaste två decennier har många för allvar svängt undan msm då man inte kan lita på dom. Dom är ju inte der för att upplysa, utan programmera slaverna...

Absolut, jag håller med dig. Jag skulle tex kunna slå mig för bröstet över alla lögner jag må ha genomskådat, men i ärlighetens namn så har jag bara snappat upp diverse "bread crumbs" som eliten har bestämt sig för att läcka till pöbeln.

Dvs vi kan tycka att vi är upplysta, men egentligen så sväljer även vi foliehattar bara det som vi matas med. Bara ett något annorlunda narrativ än det som dom kör i MSM.
Citera
2026-06-10, 10:30
Medlem
.nilss avatar
Att mycket skumt låg bakom 9/11 med byggnader som inte skulle falla i fritt fall WTC 7, värdelösa videon på planet som flög in i Pentagon (precis i ekonomiavdelningen där det tydligen fattades biljoner) och...

Att naturligtvis var Israel/Mossad bakom. "B-Thing" eller #14 Israeli art students. Ett helt plan 91:a våningen tror jag där man tagit bort väggar och isolering. Sedan kan man fråga sig varför någon av dom ser ut att hålla i en tändhatt.

Sök bara "Gelitin WTC" - Dom blåste precis ut allt på våning 91 kanske 92 också.
Citera
2026-06-10, 10:45
Medlem
Det var mer kring Estonia-katastrofen än att bara bogvisiret släppte. Krävs hål i skrovet för att en sån båt ska sjunka så snabbt. Alla som kan någon om båtar vet att luften i båten gör att fartyget skulle flyta (visserligen på kanten eller upp och ner) en bra stund, timmar till och med, av att bara bildäck vattenfylls, men båtfan sjönk på ett par minuter. Helt klart någon konspiration bakom det hela...
Citera
2026-06-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
"Konspirationsteori" är ett begrepp som skapades för att förlöjliga de som vägrade tro på den offentliga versionen av kennedymordet.

Och idag vet vi att CIA styrde alla kommissioner från början till slut även om vi inte vet vem som sköt.

JAg är hundra på att det var fler än en skytt. All teknisk bevisning pekar också på det.

Berätta gärna om ALL teknisk bevisning som tyder på det?
Citera
2026-06-10, 10:54
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Såhär i efterhand verkar det finnas minst 50% sanning i nästan alla konspirationsteorier.

Min egna konspirationsteori är att det är en vanlig strategi att dumförklara folk som kommer för nära sanningen genom att spä på och överdriva misstankarna, vilket bidrar till att ganska rimliga teorier att framstår som galna.
Citera
2026-06-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
K-teori eller inte, det är då fan inga goda människor som styr världen.

Självklart är det så. Inga goda människor vill styra över andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in