2026-06-08, 22:16
  #1
Medlem
KD:s Israelvänliga parlamentariker Alice Teodorescu Måwe har tidigare fått kritik för att hon tagit emot stora bidrag från anonyma givare. I veckan fick hon ett pris i riksdagen av den inflytelserika judiska bosättarrörelsen KKL. KKL:s svenska avdelning skriver:
Alice Teodorescu Måwe hyllas med KKL utmärkelse för sitt mod, sin integritet och sitt orubbliga försvar av demokratiska värderingar av Max Federmann vid en ceremoni i riksdagen. ”Du visar ryggrad där andra duckar”.

https://www.facebook.com/KKLSverige/photos/alice-teodorescu-m%C3%A5we-hyllas-med-kkl-utm%C3%A4rkelse-f%C3%B6r-sitt-mod-sin-integritet-och-/1450477783780849/
KD har tidigare haft nära samarbeten med flera bosättarorganisationer, däribland KKL. KKL köper mark i Palestina som man säljer vidare och arrenderar ut till judar. Icke-judar får varken köpa eller arrendera mark av KKL.

Gör Måwe rätt som tar emot ett pris från en rasistisk bosättarorganisation? Är hennes hemliga donatorer egentligen israeliska bosättare?
Citera
2026-06-08, 22:43
  #2
Avstängd
tror hon får pengar från långt fler israeliska särintressen än bara en grupp

gäller nog inte bara henne, alla som i media gång på gång försvarar israel kan man misstänka är på deras payroll
Citera
2026-06-08, 22:45
  #3
Medlem
Voloteas avatar
Alice, Sveriges Israelvänligaste politiker, är ett vider. När hon förlorar sitt jobb ska ni se hur hon kvickt flyr ner till Tel Aviv för att suga av halva Knesset. Varför? För den där miljonen hon fick för att stödja ett folkmord.

https://klagget.nu/2026/06/04/grav-teodorescu-mawe-tjanar-en-miljon-extra-utan-att-redovisa/
Citera
2026-06-08, 22:58
  #4
Medlem
Citat:
Är hennes hemliga donatorer egentligen israeliska bosättare?

När hon föreslår att nya svenska medborgare ska svära lojalitet inte enbart mot Sverige (utan även att man måste personligen erkänna Israel) ja då är det åt den kippan jag lutar
Citera
2026-06-08, 23:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
KD:s Israelvänliga parlamentariker Alice Teodorescu Måwe har tidigare fått kritik för att hon tagit emot stora bidrag från anonyma givare. I veckan fick hon ett pris i riksdagen av den inflytelserika judiska bosättarrörelsen KKL. KKL:s svenska avdelning skriver:
Alice Teodorescu Måwe hyllas med KKL utmärkelse för sitt mod, sin integritet och sitt orubbliga försvar av demokratiska värderingar av Max Federmann vid en ceremoni i riksdagen. ”Du visar ryggrad där andra duckar”.

https://www.facebook.com/KKLSverige/photos/alice-teodorescu-m%C3%A5we-hyllas-med-kkl-utm%C3%A4rkelse-f%C3%B6r-sitt-mod-sin-integritet-och-/1450477783780849/
KD har tidigare haft nära samarbeten med flera bosättarorganisationer, däribland KKL. KKL köper mark i Palestina som man säljer vidare och arrenderar ut till judar. Icke-judar får varken köpa eller arrendera mark av KKL.

Gör Måwe rätt som tar emot ett pris från en rasistisk bosättarorganisation? Är hennes hemliga donatorer egentligen israeliska bosättare?
KKL skriver:

”KKL Israelfonden är inte verksamma med att bygga samhällen på Västbanken och har inget samröre med bosättarrörelsen. Alla våra projekt sker innanför Israels gröna linje, dvs. i det Israel som fanns innan sexdagars kriget i juni 1967.”

https://www.kkl.nu/om-oss/vad-vi-gor/

Jag tycker det är annorlunda info från TS.
Citera
2026-06-08, 23:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
KKL skriver:

”KKL Israelfonden är inte verksamma med att bygga samhällen på Västbanken och har inget samröre med bosättarrörelsen. Alla våra projekt sker innanför Israels gröna linje, dvs. i det Israel som fanns innan sexdagars kriget i juni 1967.”

https://www.kkl.nu/om-oss/vad-vi-gor/

Jag tycker det är annorlunda info från TS.

Det är en sanning med modifikation då JNF-KKL har en underavdelning som heter Himnota som sysslar landförvärv på Västbanken: https://dawnmena.org/us-sanction-jewish-national-fund-israel-kkl-jnf-for-funding-settlement-expansion-and-fostering-settl er-violence/
Citera
2026-06-09, 01:51
  #7
Medlem
KKL-priset är inte en slump.

Devalveras försvar håller inte. KKL:s svenska webbplats kan skriva vad de vill om den gröna linjen, men moderorganisationen JNF-KKL finansierar aktivt Himnota, en underavdelning som arbetar med landförvärv på Västbanken. Det är dokumenterat och källbelagt. Att ta emot ett pris från en organisation vars moderbolag driver aktiv bosättningsexpansion och sedan kalla det ett försvar av "demokratiska värderingar" är antingen naivt eller medvetet.
ATM är inte naiv.
Hon har anonyma donatorer i en storleksordning som är ovanlig för en enskild riksdagsledamot. Hon röstar konsekvent i linje med israeliska regeringsintressen. Hon tar emot ett pris i riksdagen av en organisation med direkta kopplingar till bosättarrörelsen. Det är ett mönster, inte en tillfällighet.

Det här är AIPAC-modellen i svensk tappning. Inte nödvändigtvis kuvert med pengar, utan ett nätverk av studieresor, priser, talartillfällen och karriärbekräftelse som formar politiker över tid. KD har haft dessa kopplingar i åratal. Och Åkesson och SD har gjort en av de mest anmärkningsvärda ideologiska helomvändningarna i modern svensk politik, från öppen antisemitism till militärt israelvänlig position, utan att någon ens frågat varför.

Samma lojalitetsbrott syns i DCA-avtalet där Kristersson och Jönsson överlämnade suverän kontroll över svenskt territorium till USA utan folkomröstning och utan reell riksdagsdebatt.
Mönstret är detsamma: svenska politiker som konsekvent sätter utländska intressen före svenska medborgares rätt till insyn och självbestämmande.

En oberoende utredning med vittnesplikt och öppna finansflöden skulle vara ett bra första steg. Det kommer inte hända. Och det säger allt.
__________________
Senast redigerad av Nunjapiznes 2026-06-09 kl. 02:00.
Citera
2026-06-09, 07:43
  #8
Medlem
Kärringen åkte ner till sitt nya jobb i Bryssel, och det första hon gjorde var inte att börja kämpa för svenskars ställning i EU, utan för judars säkerhet i EU. Visst, det är bra att någon tar ställning mot islamiseringen, men det är rätt tydligt vem hon jobbar för.
Citera
2026-06-09, 17:23
  #9
Medlem
Grontarskonts avatar
Ja om det inte var tydligt innan så vet man nu vem som betalar hennes lön 🤣🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in