Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Ni som gillar Hello Fresh och prenumererar på deras matlådor. Kolla in fotot i länken. Vad tänker ni om det?
Vad vet ni mer om Hello Fresh?
https://arbetet.se/2026/06/08/hellofresh-klubben-pa-lagret-kordes-over-fick-fest-pengar-och-profilklader/
Många företag som drivs av invandrare anställer enbart arbetare ur sin egen etnicitet.
Dom gör inte det för att dom älskar sina landsmän, nej enbart för att utnyttja dom.
Dom får en lön eller arbetstid på anställningsbeviset men den anställde får jobba mycket mer och utan extra lön eller övertidsersättning.
En del ger t om arbetsgivaren en del av sin lön tillbaka.
Varför går dom anställda med på så dåliga villkor.
Dom har inget val, dom får inga andra jobb eller så är visumet/uppehållstillståndet baserat på att du måste jobba.
Förra veckan så beslutade Tidö att göra det lättare för alla oseriösa företag att importera låglöne arbetskraft.
Helt otroligt nog så gick SD med på det.