2026-06-08, 21:07
  #1
Medlem
BombaySaphires avatar
Ni som gillar Hello Fresh och prenumererar på deras matlådor. Kolla in fotot i länken. Vad tänker ni om det?

Vad vet ni mer om Hello Fresh? Stämmer det att de har oschyssta arbetsvillkor?


https://arbetet.se/2026/06/08/hellofresh-klubben-pa-lagret-kordes-over-fick-fest-pengar-och-profilklader/
__________________
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-06-08 kl. 21:44.
Citera
2026-06-08, 21:22
  #2
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ni som gillar Hello Fresh och prenumererar på deras matlådor. Kolla in fotot i länken. Vad tänker ni om det?

Vad vet ni mer om Hello Fresh?


https://arbetet.se/2026/06/08/hellofresh-klubben-pa-lagret-kordes-over-fick-fest-pengar-och-profilklader/

Ser inget problem med det, det är väl bra att dom har ett arbete och försörjer sig trots att "dom flesta inte kan svenska"?

Skriv rakt ut vad du tycker problemet är. För du ser väl något problem eftersom du startat tråden och uttrycker dig som du gör?
Citera
2026-06-08, 21:27
  #3
Avstängd
tröttsamt. när en invandrare jobbar är det fel o han tar jobben av svenskarna, om han inte jobbar är det en bidragsparasit som oxå måste ut ur landet?

det är väl bra att dom jobbar o gör nånting vettigt på dagarna till skillnad från alkisarna på stan som lever på soc o super hela tiden?
jag är för en stramare invandring, men jag tycker inte man ska kasta skit på dom som faktiskt försöker göra nåt vettigt i landet, som att tex jobba. har du jobb själv ts?
Citera
2026-06-08, 21:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ni som gillar Hello Fresh och prenumererar på deras matlådor. Kolla in fotot i länken. Vad tänker ni om det?

Vad vet ni mer om Hello Fresh?


https://arbetet.se/2026/06/08/hellofresh-klubben-pa-lagret-kordes-over-fick-fest-pengar-och-profilklader/
Många företag som drivs av invandrare anställer enbart arbetare ur sin egen etnicitet.
Dom gör inte det för att dom älskar sina landsmän, nej enbart för att utnyttja dom.
Dom får en lön eller arbetstid på anställningsbeviset men den anställde får jobba mycket mer och utan extra lön eller övertidsersättning.
En del ger t om arbetsgivaren en del av sin lön tillbaka.
Varför går dom anställda med på så dåliga villkor.
Dom har inget val, dom får inga andra jobb eller så är visumet/uppehållstillståndet baserat på att du måste jobba.

Förra veckan så beslutade Tidö att göra det lättare för alla oseriösa företag att importera låglöne arbetskraft.
Helt otroligt nog så gick SD med på det.
Citera
2026-06-08, 22:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad vet ni mer om Hello Fresh? Stämmer det att de har oschyssta arbetsvillkor?

https://arbetet.se/2026/06/08/hellofresh-klubben-pa-lagret-kordes-over-fick-fest-pengar-och-profilklader/

Hello Fresh är väl mest kända internationellt för att de gör mat för bögar?


Citat:
On Friday, the meal kit company posted a statement on Instagram that read: We know eating isn't always a top priority this month. We respect that. But for those of you who are... prepping... we have an extensive lineup of high-fiber recipes available. Happy Pride."

The post was clearly a cheeky reference to how gay men often prepare for sexual activity.
https://www.yahoo.com/news/us/articles/hellofresh-unhinged-pride-month-post-110056569.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in