2026-07-11, 11:32
Medlem
-GGs avatar
Haha. Era jävla Ozempic-fittor.

Jag har nyligen gått ner 25 kilo genom att äta rätt och promenera.
Helt utan någon medicin som ingen vet långtidseffekterna av när människor tar en genväg och inte har diabetes. Eftersom man inte orkar att göra det rätt genom ett normalt, begränsat kaloriintag.

Jag körde metoden volymbantning och den fungerade utmärkt för mig. Åt massor med grönsaker och protein och höll mig på 1200 kalorier om dagen, vilket jag nu har ökat för att behålla vikten.

Fett är inte en identitet eller en särskild egenskap och fettaktivister borde strypas långsamt. 99% av mänskligheten går ner i vikt genom att styra sitt intag av kalorier och sedan maximera näringen i det och må bra under viktminskningen.

Jag är så jävla stolt över mig själv!
Senast redigerad av -GG 2026-07-11 kl. 11:35.
Citera
2026-07-11, 13:12
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Ja, helt plötsligt klarnar det, eller hur. Eftersom den västerländska medicinen är i symbios med Big Pharma och läkare som är yrkesverksamma inom vården är skolade på ett sätt som gynnar just Big Pharma finns det ett stort ekonomiskt intresse av att kunna erbjuda preparat som är patenterade och för läkemedelsbranschen väldigt lönsamma, vilket väl är något som fortfarande gäller också för dessa fetmaläkemedel.

Vilken enorm marknad det handlar om för de företag som erbjuder läkemedlen med tanke på fetmaepidemin och inställningen hos många att läkemedel är lösningen på problemet.

Är i alla fall väldigt positivt med de ändrade kostråden i USA.

Det var nytt för mig och väldigt oroande, Bovaer har jag någorlunda koll på (Handla Bovaer-fritt! https://www.mejerikollen.se/#page-title) men inte det du nämner, ost är något som alltid finns hemma och är basic i hushållet.

Fattar inte heller hur det kan vara lagligt, hur kan människor med en normalintelligens eller människor med en intelligens över den normala vara med på att introducera och skapa sådant skit rent ut sagt, samma gäller för mycket annat som är sjukt som exempelvis att tråla upp riktigt fin matfisk som sedan mals ned och ges som fiskfoder till odlad fisk som vi sedan erbjuds billigare i matbutikerna i jämförelse med den bättre, icke odlade vilda matfisken. När jag växte upp var torsk och strömming/sill billig fisk och lax var lite lyx.

Kan jag tänka mig med tanke på utvecklingen med att fler i befolkningen har en ohälsosam livsstil, äter sämre, ökande inaktivitet och passivitet samt offermentaliteten som jag tycker uppmuntras genom att skapa nya begrepp som exempelvis obesitas och kalla fetma för sjukdom.

Ja, man fuckar upp systemet med processade och ultraprocessade livsmedel, kroppen är Templet.

Läkemedelsbranschen har i alla fall en ljus framtid att se fram emot om utvecklingen fortsätter så här med sjukare människor, mer fetma o.s.v. på grund av en allt ohälsosammare livsstil, vacciner och läkemedel mot fetma, plus alla andra läkemedel för att behandla all ohälsa på grund av detta, läkemedel sedan mot de oönskade effekter, biverkningar m.m. som uppstår vid behandling med läkemedlen, vacciner mot div. virus...

Storföretagen och storindustrin har alltid slagit ner på oberoende forskare som kommit fram till nya upptäckter som går emot vad de själva hävdar. De vill ha total monopol på sanningen.

Kolla vad som hände med läkaren som först larmade om allvarliga hjärnskador/demens inom amerikansk fotboll. Dyra advokater och förbund slog ner vilt och skoningslöst på upptäckten, och slog till med karaktärsmord och egna studier som var tillrättalagda. Efter att ha försökt att runda det och initiera en macho-kultur med att en riktig man tar slag mot huvudet och går tyst vidare, fick de krypa till korset och erkänna att fynden var helt sanna, om vad som sker med spelares hjärnor inom amerikansk fotboll trots alla skydd de bär under matcher.

Eller ta hur plastföretag och platstillverkare har lurat hela världen om myten med "plaståtervinning". Även det ett resultat av stenhårt arbete och massvis med pengar för att få igenom sin bild på det som den enda, så fort någon påpekar någonting som pekar i motsatt riktning.

De ljuger om allting och låter aldrig forskning och vetenskap vara fri om det kan riskera att gå emot patent- och vinstintressen.

Angående kost. Kolhydrater, för mänskligheten, har egentligen helt spelat ut sin roll, utom i sporter på elitnivå. Vi plogar inga fält längre, vi gör inte mycket kroppsarbete utan maskiner, vi behöver inte vandra i timmar för att jaga eller tvätta. Svenskar förr i tiden var starka som oxar jämfört med i dag. De må ha levt i ohygieniska miljöer men fysiskt var de praktexemplar jämfört med i dag, dels så tillagades maten annorlunda och dels så arbetade de utomhus från morgon till kväll. Att ta med sig all mat och tillgänglig när som helst på dygnet in i en mänsklighet med passiva dagar, stillasittande, tv, dator, och sedan toppar man med statsunderstödd offermentalitet och ideologiska strömningar av "fat acceptance", får man en dödlig cocktail, som enbart gynnar läkemedelsindustrin, som redan är så otrolig lögnaktig och korrupt. Nästan all mat i en butik är skit, så det handlar om att välja det minst dåliga alternativet.

Matindustrin lägger miljarder på att forska i hur hjärnan reagerar på och hur man bäst maximerar belöningssystemet när det kommer till socker och fett, som gör att man i princip äter för att det är gott, inte för att det är nyttigt eller för att man behöver äta det ur ren hunger. Vem vill seriöst vara en påtänkt konsument i ett så oerhört skitigt system?
Senast redigerad av -GG 2026-07-11 kl. 13:20.
Citera
2026-07-11, 14:21
Medlem
Intimkontakts avatar
Jag är inte helt säker på vad jag tycker om att eventuellt subventionera dessa mediciner.

Det är bra att barn och unga kan få hjälp i tidig ålder. Och samma sak med vuxna människor.

Jag tycker nog att utskrivningen av läkemedel bör ske under läkares uppsikt, och fortgå tills idealvikt uppnåtts. Men inte längre. Man kan inte medicinera bort övervikt på andras bekostnad över livstider.

Man går trots allt inte upp i vikt av sig själv.

Åtminstone vuxna människor har ett eget ansvar för sin egen hälsa.
Citera
2026-07-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Storföretagen och storindustrin har alltid slagit ner på oberoende forskare som kommit fram till nya upptäckter som går emot vad de själva hävdar. De vill ha total monopol på sanningen.

Kolla vad som hände med läkaren som först larmade om allvarliga hjärnskador/demens inom amerikansk fotboll. Dyra advokater och förbund slog ner vilt och skoningslöst på upptäckten, och slog till med karaktärsmord och egna studier som var tillrättalagda. Efter att ha försökt att runda det och initiera en macho-kultur med att en riktig man tar slag mot huvudet och går tyst vidare, fick de krypa till korset och erkänna att fynden var helt sanna, om vad som sker med spelares hjärnor inom amerikansk fotboll trots alla skydd de bär under matcher.

Eller ta hur plastföretag och platstillverkare har lurat hela världen om myten med "plaståtervinning". Även det ett resultat av stenhårt arbete och massvis med pengar för att få igenom sin bild på det som den enda, så fort någon påpekar någonting som pekar i motsatt riktning.

De ljuger om allting och låter aldrig forskning och vetenskap vara fri om det kan riskera att gå emot patent- och vinstintressen.

Angående kost. Kolhydrater, för mänskligheten, har egentligen helt spelat ut sin roll, utom i sporter på elitnivå. Vi plogar inga fält längre, vi gör inte mycket kroppsarbete utan maskiner, vi behöver inte vandra i timmar för att jaga eller tvätta. Svenskar förr i tiden var starka som oxar jämfört med i dag. De må ha levt i ohygieniska miljöer men fysiskt var de praktexemplar jämfört med i dag, dels så tillagades maten annorlunda och dels så arbetade de utomhus från morgon till kväll. Att ta med sig all mat och tillgänglig när som helst på dygnet in i en mänsklighet med passiva dagar, stillasittande, tv, dator, och sedan toppar man med statsunderstödd offermentalitet och ideologiska strömningar av "fat acceptance", får man en dödlig cocktail, som enbart gynnar läkemedelsindustrin, som redan är så otrolig lögnaktig och korrupt. Nästan all mat i en butik är skit, så det handlar om att välja det minst dåliga alternativet.

Matindustrin lägger miljarder på att forska i hur hjärnan reagerar på och hur man bäst maximerar belöningssystemet när det kommer till socker och fett, som gör att man i princip äter för att det är gott, inte för att det är nyttigt eller för att man behöver äta det ur ren hunger. Vem vill seriöst vara en påtänkt konsument i ett så oerhört skitigt system?
Alla jobbar inte på kontor. Väldigt mycket allt eller inget när du resonerar.
Ett riktigt praktexempel på en flashbackskribent.
Citera
2026-07-11, 14:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Alla jobbar inte på kontor. Väldigt mycket allt eller inget när du resonerar.
Ett riktigt praktexempel på en flashbackskribent.

Fetma är en realitet, vare sig du vill erkänna det eller inte.

Det beror på maten vi äter. Och i vilka mängder. Och att man är tusen gånger mer stilla/stillasittande nu än vad man någonsin varit i mänsklighetens historia, i kombination med en förgiftad matindustri.

Det är fakta.
Citera
2026-07-11, 14:39
Medlem
Citat:
Fetma är en realitet, vare sig du vill erkänna det eller inte.

Det beror på maten vi äter. Och i vilka mängder. Och att man är tusen gånger mer stilla/stillasittande nu än vad man någonsin varit i mänsklighetens historia.

Det är fakta.
Tusen gånger? Har du räknat på det?
Om jag går 1000 steg om dagen vilket är ganska lite så gick de alltså en miljon steg om dagen förr?
Citera
2026-07-11, 14:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Tusen gånger? Har du räknat på det?
Om jag går 1000 steg om dagen vilket är ganska lite så gick de alltså en miljon steg om dagen förr?

Det är ett sätt att uttrycka en stor skillnad mellan då och nu.

Det förstår alla som inte är autister.

Fetma håller på att bli kroppsnormen i Väst, och i många andra länder.

Man hade råd att käka kolhydrater förr eftersom man brände av det så snabbt genom att jobba tungt utomhus i karga miljöer. Det har nästan helt försvunnit nu, även om det fortfarande finns, men det man gör av med i bränsle vägs inte upp mot den mycket mer energi-täta mat man äter i dag på luncher och från restauranger och hur den är tillagad. Kolhydrater borde ses som en lyxig dessert man förtärar mycket sällan. Förr kallade man typ-2-diabetes för åldersdiabetes, det gör man inte längre för att det förekommer i alla åldrar. Det är rätt sjukt när man tänker på det.
Vet du vad diabetes är i praktiken? Att man kört slut på sitt organ som producerar insulin. Organet är alltså så slut och så trött att det inte fungerar längre, allt för att man ätit mängder av fel mat.
För våra förfäder var det en lyx (som kanske inträffade en gång om året) att hitta något sött och ha ett organ som klarade av det. Det har aldrig varit designat för att proppa i sig kolhydrater och socker som måltider varje dag eller i lördagsgodis.
Citera
2026-07-11, 14:52
Medlem
Citat:
Det är ett sätt att uttrycka en stor skillnad mellan då och nu.

Det förstår alla som inte är autister.

Fetma håller på att bli kroppsnormen i Väst, och i många andra länder.

Man hade råd att käka kolhydrater förr eftersom man brände av det så snabbt genom att jobba tungt utomhus i karga miljöer. Det har nästan helt försvunnit nu, även om det fortfarande finns, men det man gör av med i bränsle vägs inte upp mot den mycket mer energi-täta mat man äter i dag på luncher och från restauranger och hur den är tillagad. Kolhydrater borde ses som en lyxig dessert man förtärar mycket sällan. Förr kallade man typ-2-diabetes för åldersdiabetes, det gör man inte längre för att det förekommer i alla åldrar. Det är rätt sjukt när man tänker på det.
Vet du vad diabetes är i praktiken? Att man kört slut på sitt organ som producerar insulin. Organet är alltså så slut och så trött att det inte fungerar längre, allt för att man ätit mängder av fel mat.
För våra förfäder var det en lyx (som kanske inträffade en gång om året) att hitta något sött och ha ett organ som klarade av det. Det har aldrig varit designat för att proppa i sig kolhydrater och socker som måltider varje dag eller i lördagsgodis.
En gång per år? Vad hittade de för nåt då?
Det gick verkligen inte in för dig vad jag försökte tala om för dig.
Så jag tar det på lätt svenska. Sluta överdriv så kanske nån tar dig på allvar.
Du är väl inte tolv år?
Citera
2026-07-11, 14:56
Medlem
-GGs avatar
Citat:
En gång per år? Vad hittade de för nåt då?
Det gick verkligen inte in för dig vad jag försökte tala om för dig.
Så jag tar det på lätt svenska. Sluta överdriv så kanske nån tar dig på allvar.
Du är väl inte tolv år?

Honung. Till exempel.

Att gilla sött är för att man skulle känna av om frukt och bär var mogna.

De enda som vinner på fetma är den vidriga läkemedelsindustrin och matindustrin som redan processat sönder all mat.

Flingor är rent godis för kroppen, ändå marknadsförs det som frukostmat för barn. Och läsk är nog det jävligaste gift som människan kommit på.
Citera
2026-07-11, 14:59
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Fet(ma) och obes(itas) är samma sak, så hur ska vi tolka dina siffror?

Han menar nog överviktiga och feta.
Citera
2026-07-11, 15:01
Medlem
Citat:
Honung. Till exempel.

Att gilla sött är för att man skulle känna av om frukt och bär var mogna.

De enda som vinner på fetma är den vidriga läkemedelsindustrin och matindustrin som redan processat sönder all mat.

Flingor är rent godis för kroppen, ändå marknadsförs det som frukostmat för barn. Och läsk är nog det jävligaste gift som människan kommit på.
Grattis! Ett inlägg där det bara var en liten överdrift bara.
Det finns faktiskt giftigare saker än läsk som är uppfunnet av människan.
Men bra framsteg ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in