Igår, 20:23
Medlem
Hej, söker tips inför min 9 dagars resa till Beijing / Xi'an nu i juni. Reser ensam.

Vilket område borde man bo i Beijing och Xi'an? Har funderat på Wangfujing eller Dongzhimen i Beijing.

Vilka appar borde man ladda ner? Förstår att man borde ladda ner någon av deras betalningsappar. Har också Mullvad VPN som jag antar funkar där med.

Hur kommer man enklast i kontakt med andra turister? Finns det något smidigt sätt att boka turistresor på plats? I så fall, har ni några rekommendationer?

Andra allmänna tips?

Om någon annan råkar vara där samtidigt tveka inte att skicka ett meddelande

Tack på förhand!
Citera
Igår, 20:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat47
Hej, söker tips inför min 9 dagars resa till Beijing / Xi'an nu i juni. Reser ensam.

Vilket område borde man bo i Beijing och Xi'an? Har funderat på Wangfujing eller Dongzhimen i Beijing.

Vilka appar borde man ladda ner? Förstår att man borde ladda ner någon av deras betalningsappar. Har också Mullvad VPN som jag antar funkar där med.

Hur kommer man enklast i kontakt med andra turister? Finns det något smidigt sätt att boka turistresor på plats? I så fall, har ni några rekommendationer?

Andra allmänna tips?

Tack på förhand!

Jag rekommenderar dig kanalen ”Visit Beijing”.
https://youtube.com/@visitbeijingofficial?si=c_1v1TTu1RXvfQkX

Ang. appar, se denna - https://youtube.com/shorts/Wz2VhAnQfsc
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Connykrims avatar
Bo nära silk market
Citera
Igår, 20:53
Medlem
Hade undvikit alla typer utav utomlans så som det ser ut just nu
Citera
Igår, 21:05
Medlem
är det inte lite långt att åka till kina för att typ umgås med andra svenskar som också åkt till kina för att turista?
Citera
Igår, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat47

Andra allmänna tips?

Tack på förhand!
Du måste ha wechat sen koppla betalkort. Väldigt få ställen ta cash eller ens betalkort.
Sällan VPN funkar så bra, typ ingen VPN funkar på free WiFi. Kör du svensk mobil behöves ingen VPN men roaming fee är galen dyrt. Kör du e-sim behöver du VPN bäst är helt klart en egen xray relay server.
För taxir funkar didi bra
Citera
Igår, 22:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Du måste ha wechat sen koppla betalkort. Väldigt få ställen ta cash eller ens betalkort.
Sällan VPN funkar så bra, typ ingen VPN funkar på free WiFi. Kör du svensk mobil behöves ingen VPN men roaming fee är galen dyrt. Kör du e-sim behöver du VPN bäst är helt klart en egen xray relay server.
För taxir funkar didi bra

VPN behövs om man ska använda sociala medier. Och man måste ha laddat det ner före man reser dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in