2026-06-07, 19:41
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Letar efter något sätt att generera text till en serie där avsnitten är 1 tim långa.
Någon som känner till program eller sajter som tillåter detta?
Citera
2026-06-07, 19:51
Medlem
Knappast gratis, inte i nån större utsträckning, brukar vara div begränsningar, förutom att alla AI-översatta svenska texter jag sett hittills suger, AI behärskar inte svenska språket så värst bra.
Citera
2026-06-07, 20:08
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Knappast gratis, inte i nån större utsträckning, brukar vara div begränsningar, förutom att alla AI-översatta svenska texter jag sett hittills suger, AI behärskar inte svenska språket så värst bra.
Det är serien Crow road så det är engelskt tal som ska textas till engelska eller svenska.
Tycker att ai textning funkar bra, i alla fall den som var gjort till cam versionen av Project Hail Mary.
Citera
2026-06-07, 20:34
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
SubtitleEdit som är helt gratis och open source fixar det med Whisper plugin.

https://www.nikse.dk/subtitleedit

Large-V2 modellen via Purfview's Faster Whisper XXL fungerar bäst i normala fall, enligt dom flesta.
Citera
2026-06-07, 21:02
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Annars kan du väl ladda ner en textfil på engelska, och be ai översätta den till svenska.
Citera
2026-06-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Annars kan du väl ladda ner en textfil på engelska, och be ai översätta den till svenska.

Man vill ju gärna ha en srt-fil redo att laddas in i video-filen.
Skickar du upp din srt-fil i valfri AI så tippar jag att du (möjligen) får texten i en fin ruta för dig att klipp-å-klistra in manuellt i en fil. Tipper också på att denna AI är snäll och tar bort alla tidsmarkeringar.

Ovan är baserad på erfarenhet, och anledningen till att jag också kör Subtitleedit, med i mitt fall kopplad lokal Ollama-AI.

Men annars, kan du en AI som matar ut en översatt srt-fil, så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in