"Sverige måste kunna säga något tydligt till den med utländsk bakgrund som faktiskt gör rätt: du hör hemma här. Svenskheten får inte göras till en fråga om blod, hudfärg eller efternamn, skriver Zulmay Afzali."
"Snart är det val igen. Om Sverige går in i nästa valrörelse med samma förenklade migrationsdebatt som tidigare riskerar vi ännu en gång att välja mellan två dåliga ytterlägen: 2015 års huvudlöshet och dagens växande misstänksamhet mot människor med utländsk bakgrund."
1. Således, att göra någonting åt de senaste 30+ åren av öppna gränser med en samling parasiter, kriminella, terrorister, våldtäktsmän och illojala är tydlig "misstänksamhet" enligt honom.
2. Blattar från MENA som inte är svenskar, inte har skäl att vara här och är konsekvent genomillojala ska enligt honom få betraktas som svenskar och därmed även rösta bort det svenska folket från sitt eget land. En blatte från MENA har bara en lojalitet och det är den egna klanen och i andra handen sin parasitideologi från MENA.
"Jag känner mig lyckligt lottad i dag över ha två länder att höra till: Afghanistan som för alltid kommer att vara mitt biologiska moderland, och Sverige..."
"Han är född 1982 i Kabul och arbetade i unga år som tjänsteman med ansvar för landets säkerhet under Karzai-regeringen"
https://www.svd.se/a/L4PwOJ/migration-och-integration-sverige-maste-kunna-mena-sitt-ja-skriver-zulmay-afzali
1. Tydligen räcker det enligt honom med moderaternas ide om öppen svenskhet, d.v.s. om du sköter dig är du svensk, men du kan vara helt illojal mot landet bara du inte våldtar någon eller spränger någon i luften. Som läsande förstår räcker det inte med dubbla pass, annan kultur, andra värderingar och att kunna säga "jak prata senska"!
2. Sedan när hade en blatte någonsin tillåt en utlänning ens få yttra sig i MENA om vem ska få vistas i deras land och än mindre erhålla uppehållstillstånd och diskutera villkoren för vistelsen?