2026-07-24, 14:48
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Och helt säkert kommer klassiskt konservativa röster också att höras i sommar, härnäst troligen någon som ifrågasätter sexualliberalism, HBTQ och svensk abortpolitik, eller klimatkrisen, eller som förespråkar återvandring.
Tack, Pojken med guldbyxorna. Vi gillar sarkasmen.

On topic: Konstnär Sara-V1de Er1csons sommarprat. Alla föreställningsbilder av den utlevande konstnären för vilken Konst är på Liv och på Död uppfylles.

Sara-V1de berättar att ALLT måste provas iaf en (1) gång, gäller även samtliga drogher. Konstnären lyfter sympatiskt nog även hetero k nullande som gott.

Bra fart på pratet och matchande musiklista. Intensivt. Vi ger 4 Jackson Pollock av 5. SE: Ersätt med Kaj P0LLack.

Om du varit inne på Jean-Michel Basqu1at, Keith Har1ng och Julian Schn@bel, så har du det svenska Lingonriset i en grogg, i Sara-V1de (ja, vi lånade epitetet om Monica Z, men bytte ut cocktailen).
Citera
2026-07-27, 10:56
Medlem
psaks avatar
Maria Sid gjorde det väldigt bra.
Jan Rippe blev visst halvsågad (av kategorin ung tidningsfeminist i alla fall när han knystade att frugan alltid stöttat honom när han jobbat mycket) men jag tyckte det var trevligt.
Citera
2026-08-06, 13:55
Avstängd
Jag satt bara här ock undrade om alla dessa sommarpratare spelar samma musik när dom är ensamma hemma. Som dom spelar för oss..
Citera
2026-08-06, 16:13
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jag satt bara här ock undrade om alla dessa sommarpratare spelar samma musik när dom är ensamma hemma. Som dom spelar för oss..
Många väljer att spela helt annan musik i sommarpratet än vad dom själva spelar när ensamma hemma på kammaren.

Den offentliga personan du föder och göder kräver noga uttänkt musikval för ge dig kredd.

Hippt, progressivt. Med sin tid. Visa att du är nere med k1dzen. 80+ spelar gan'sta-rap.

Vi skullle vilja lyss' till mer av personlighet, själsligt djup & klangbotten i valen.
Citera
2026-08-06, 16:16
Medlem
Citat:
Inte ovanligt att man får höra låtar vars text passar till det de just pratade om, även om jag just nu inte kan ge ett exempel. Alltså något som ska passa, inte vara det de brukar lyssna på.
Citera
2026-08-06, 16:35
Medlem
mishimas avatar
Ebba Witt Brattströms släkthistoria var intressant att lyssna på.
Citera
2026-08-06, 21:36
Medlem
Citat:
När finansmannen Sven Hagströmer, 82 år, spelade Adam Tensta så bestämde jag mig för att inte lyssna på fler sommarprat i år…
Citera
2026-08-07, 13:11
Medlem
Alexander Ekman måste vara den jobbigaste sommarprataren. Bara en massa ordbajs.
Citera
2026-08-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Alexander Ekman måste vara den jobbigaste sommarprataren. Bara en massa ordbajs.
..Ock kommer säkert att bli hyllad på kultursidorna..
Citera
2026-08-07, 14:00
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Han blev geniförklarad av kulturparnassen efter sin dansuppsättning Midsommarnattsdröm. Och ja, den var sexig med klangbotten.

Hans tankebanor är snabba. Här gäller det hänga med för det går undan. Tänk en svensk David Jones år 2030 redan idag. Alex är i tiden litet av före oss andra. Lr rör sig blixsnabbt i historien.

Han lägger lager på lager, eko på eko i ljudspåret.

En Prins från uppväxten i Kista med mammsen som tyckte sonen kunde ha talang bli dansare.

Fast fwd: Kungliga Operan och sedan Världsscenen. Han gjorde OLympiska invigningen i Paris år 2024 efter pitchat inför PreZ Macr0n.
Ett ½-dussin franska stridsflygplan drar på över Eiffeltornet. Mirage Euro Plain.

Alex bar som högst ansvarige konstnär själv Den Olympiska Elden en sträcka. Den Eviga Facklan.

Kore0graffare, umm, kre0graf, umm, KOREOGRAF.

Kulturnaja Pravda. Pretto (wo)Man. Alex skrattar, hostar, gör läten. Tänk konstnär adelsman C J de Geer i nutida tappning. Långt mindre vänster-chock, långt mer klassicistiskt konstnärs kap.

Mellan pratet: M1les Dav1es samplad av hipsterartister, Bach, Sjostakovitj och en kvinnl1g 0rgasm.

Vi spår denne kulturman år 2100 (om människor ännu finns då, om ortsnamnet Sverige ännu finns då) av den framtida dåtida Svenska Akademien kommer ses som en av 21:a århundradets stora svenskar.

En svensk, umm, internationell Kanon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in