2026-06-06, 21:17
  #1
Medlem
Hej! Har en Berlingo 1.6 hdi.

Jag har fått en felkod P1434.

Jag har fyllt i påsen som sitter under bilen och kört med den här felkoden i snart 1 år utan några problem. Vad kan felet vara?

Jag fyllde på påsen för ca 2 års sedan och tycker inte det har gått åt något från påsen.



Hjälp
Citera
2026-06-06, 21:38
  #2
Medlem
Connykrims avatar
Påse undee bilen? Kanske det som är felet. Fyller du den med löv eller?
Citera
2026-06-06, 21:42
  #3
Medlem
Fyllde på vätska i den påsen som sitter i plastlådan under bilen.
Citera
2026-06-06, 22:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sime19970218
Hej! Har en Berlingo 1.6 hdi.

Jag har fått en felkod P1434.

Jag har fyllt i påsen som sitter under bilen och kört med den här felkoden i snart 1 år utan några problem. Vad kan felet vara?

Jag fyllde på påsen för ca 2 års sedan och tycker inte det har gått åt något från påsen.



Hjälp


Citat:
Ursprungligen postat av Sime19970218
Fyllde på vätska i den påsen som sitter i plastlådan under bilen.
Är det Ad Blue-systemet du menar?
Citera
2026-06-07, 02:07
  #5
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Måste vara Ad blue som han menar, men det förekommer påsar under vissa franska bilar där dessa innehåller någon form av kolliknande bitar. Vanligast på lite äldre Peugeoter från 90 talet. Men om jag hört korrekt så slutade Peugeot med dessa påsar 2012/2014.
Vet någon vad dessa innehöll och vad skulle de vara till för?
Citera
2026-06-07, 06:57
  #6
Medlem
Det är som ad blue fast det heter eolys vätska.
Citera
2026-06-07, 08:38
  #7
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Sime19970218
Det är som ad blue fast det heter eolys vätska.
Det är inte alls som Adblue, Eolys är en tillsats som sänker förbränningstemperaturen på sotet och hjälper partikelfiltret i regenereringen. Har inget med kväveoxid att göra.

Hjälper inte att bara byta påse, man måste dessutom nolla systemet med diagnossystem, så till ts, leta upp nån med Diagbox som kan hjälpa dig med det.
Citera
2026-06-07, 09:48
  #8
Medlem
Kan man göra det med iCarsoft FR V2.0?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in