2026-06-06, 23:13
  #13
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan LindvidArman,
Jag uppfattar inte V som infiltrerat av "Hamassupportrar, ayatolla-älskare och judehatare" som du skriver. Skälet är att då att det skulle innebära att V är ett annat parti egentligen men nu har kapats och gjorts till det som du beskriver på ett kuppartat och konspiratoriskt sätt.

Istället måste jag nog säga att vara "Hamassupportrar, ayatolla-älskare och judehatare" är själva kärnan i partiets politik och partimedlemmarnas värderingar.

Det har inte skett någon kupp utan det här är vad partiet vill, och det överensstämmer helt med den filosofiska kärnan i deras partiprogram om kommunism som slutligt mål via socialism som metod. De blir också inspirerade av en militant kamp, inte minst är de ett parti som älskar att vifta med flaggor från olika terrorrörelser som inget annat parti. Så med deras parader, torgmöten, sommartal och annat kan man se hur de tänker genom att analysera deras dekorationer.

Jag tror inte heller Noshi får någon svekdebatt då partiet, precis som i det kommunistiska Sovjet på 1920-30-talet, vet att man måste ljuga och bedra för att kunna lura fienden.

Har man inte sett den här ideologiska kärnan i V så rekommenderar jag partistudier av dem. Och de kommer aldrig sitta i samma regering som S, för sossarna har inte glömt 1917. Helvetet kommer frysa innan Magda blir den som svek allt vad sossarna har stått för genom att skapa V-ministrar. Magda är tillräckligt stark för att kunna ta den kampen internt. Och även Magda är socialist och vet att man måste ljuga och bedra för att kunna lura den lömska fienden.
Citera
2026-06-07, 21:14
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan LindvidArman,
Jag uppfattar inte V som infiltrerat av "Hamassupportrar, ayatolla-älskare och judehatare" som du skriver. Skälet är att då att det skulle innebära att V är ett annat parti egentligen men nu har kapats och gjorts till det som du beskriver på ett kuppartat och konspiratoriskt sätt.

Istället måste jag nog säga att vara "Hamassupportrar, ayatolla-älskare och judehatare" är själva kärnan i partiets politik och partimedlemmarnas värderingar.

Det har inte skett någon kupp utan det här är vad partiet vill, och det överensstämmer helt med den filosofiska kärnan i deras partiprogram om kommunism som slutligt mål via socialism som metod. De blir också inspirerade av en militant kamp, inte minst är de ett parti som älskar att vifta med flaggor från olika terrorrörelser som inget annat parti. Så med deras parader, torgmöten, sommartal och annat kan man se hur de tänker genom att analysera deras dekorationer.

Jag tror inte heller Noshi får någon svekdebatt då partiet, precis som i det kommunistiska Sovjet på 1920-30-talet, vet att man måste ljuga och bedra för att kunna lura fienden.

Har man inte sett den här ideologiska kärnan i V så rekommenderar jag partistudier av dem. Och de kommer aldrig sitta i samma regering som S, för sossarna har inte glömt 1917. Helvetet kommer frysa innan Magda blir den som svek allt vad sossarna har stått för genom att skapa V-ministrar. Magda är tillräckligt stark för att kunna ta den kampen internt. Och även Magda är socialist och vet att man måste ljuga och bedra för att kunna lura den lömska fienden.

Mycket sant i det du skriver. Fast jag är övertygad att en svekdebatt kommer. Många inom Vänsterpartiet kommer att anse att ledningen åter har accepterat att vara dörrmatta och låta sossar trampa på oss. Partiledningen kommer att å sin sida hävda att ”man offrar jaget för laget, man måste inse att ett antal procent högersossar kommer att gå till Tidö om vi i V får komma med i regering”. Sen kommer ledningen säga att ”på längre sikt ska vi med i regeringen, men vi får vänta ett tag till”.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in