Igår, 19:28
Medlem
che3s avatar
Kablarna ligger ofta oskyddade och ingen bryr sig, så kan man inte ha det i framtiden det kommer att straffa sig ordentligt om inte en skärpning kommer till stånd
Citera
Igår, 19:36
Medlem
Så gott som omöjligt.
De borde skyddats bättre vid läggningen på något sätt. Kanske plöjts ner.
Citera
Igår, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Kablarna ligger ofta oskyddade och ingen bryr sig, så kan man inte ha det i framtiden det kommer att straffa sig ordentligt om inte en skärpning kommer till stånd
Kablar var? Hemma hos dig? På arbetsplatsen? Under havet? Nedgrävda?

Och på vilket sätt menar du att det ska straffa sig om vi har det som nu?

För övrigt blir det allt mer wifi och mobilt nät när man gör nytt numera.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Citat:

Kan du vara lite mer specifik, menar du kraftkablar, datakablar, sjökablar eller luftledningar?

Hur exakt hade du tänkt att de skulle övervakas?
Citera
Igår, 19:42
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kablar var? Hemma hos dig? På arbetsplatsen? Under havet? Nedgrävda?

Och på vilket sätt menar du att det ska straffa sig om vi har det som nu?

För övrigt blir det allt mer wifi och mobilt nät när man gör nytt numera.
Jag menar kablar i allmänhet kanske i synnerhet de viktiga krafkablar men även kablar för nätet, självklart straffar det sig om ingen ser till kablarna det begriper ju alla
Citera
Igår, 19:44
Medlem
Citat:
Jag menar kablar i allmänhet kanske i synnerhet de viktiga krafkablar men även kablar för nätet, självklart straffar det sig om ingen ser till kablarna det begriper ju alla
Kablarna till mitt hus ligger en halvmeter under marken. På vilket sätt kommer det att straffa sig?
Citera
Igår, 19:46
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Kan du vara lite mer specifik, menar du kraftkablar, datakablar, sjökablar eller luftledningar?

Hur exakt hade du tänkt att de skulle övervakas?
Rätt alla kablar i allmänhet, och speciellt de viktiga kraftkablar och datakablar, hur de skall övervakas är ju en sak för myndigheten troligen inget som en privatperson kan påverka.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Tele och datatrafik borde väl snart gå att helt överflytta till radiolänkar och satelliter.
Med kraftkablar är man nog bunden till grova fysiska kablar ett bra tag till.
Citera
Igår, 19:48
Medlem
che3s avatar
Citat:
Kablarna till mitt hus ligger en halvmeter under marken. På vilket sätt kommer det att straffa sig?
Jag tänker inte speciellt på dina "sketakablar" ja tänker helt allmänt, om någon knipsar din kabel blir ju inte direkt en "ko på isen"
Citera
Igår, 20:18
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Vilka kablar menar du?
Citera
Igår, 20:21
Medlem
Citat:
Det är ju någon som kommer gå med slagruta och gräva av den på ren jävulskap fattar du väl?
Citera
Igår, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Tele och datatrafik borde väl snart gå att helt överflytta till radiolänkar och satelliter.
Med kraftkablar är man nog bunden till grova fysiska kablar ett bra tag till.

https://youtu.be/DKHZKTRyzeg

Än så länge går nästan all datatrafik i kabel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in