2026-06-15, 04:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Har du lyckats förlåta dessa som gjorde detta. Har det varit lätt att göra det eller tar det emot.
Jag har inte tänkt så men jag har inget agg och känner ingen hämndlystnad. I de två fall som jag undkom misshandel så ändrade de sig plötsligt. Det var skrämmande men jag accepterade ödet och de lämnade mig oskadd. Det tycktes som att de plötsligt kom på bättre tankar.
Citera
2026-06-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Tror du Jesus gjorde någon sjuk?
Herren tog bort Livets träd, som gav läkedom. Därför blir vi sjuka. Det kommer åter att finnas i paradiset på den nya jorden.

Hesekiel 47
[12] Längs floden, utmed båda stränderna, skall alla slags fruktträd växa. Deras blad skall inte vissna och deras frukt aldrig ta slut. Varje månad bär de ny frukt, ty de får sitt vatten från helgedomen. Deras frukt skall ge föda och deras blad läkedom.«

Så inte heller I paradiset är människor skadefria, olycksfria och sjukdomsfria.
Citera
2026-06-15, 13:34
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy
För att det INTE finns någon Gud. Hade det funnits och han vore allsmäktig etc etc och ändå inte gjorde något för att hjälpa människor i allmänhet och barn i synnerhet så är det en riktigt elak jävel till Gud.

Men nu finns det ingen Gud. Där har du svaret på din fråga.
Instämmer

Finns det några bevis att:

1, gud hjälper folk

2, att han finns

3, har funnits

Om han nu finns och hjälper folk när det är folk som har fullt upp med att avliva varandra, råna, misshandla, förstöra för andra och all skit som finns i världen rimmar väldigt dåligt

Tror det hela är någon form av psykiska diagnoser och hjärntvätt som gör att folk tror på gud Jesus tomtar troll andar demoner och allt vad det nu är

Ja ha någon tänker skriva att det står i bibeln.

Vadå, en gång för längesen "kan" det suttit en pårökt turist och skrivit sina nojor i en bok, glömt den någonstans som någon annan "trallgök" hittat och sålt för att tjäna pengar och det är påhittade historier och sagor efter boken fick namnet bibel, eller?
Citera
2026-06-15, 13:40
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det är nog kört för dig iaf. Jag tror på herren Jesus kristus, så jag hoppas att jag kommer till himmelriket.
Var ligger himmelriket?
Citera
2026-06-15, 13:42
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Religiösa människor är idioter
Nej dom är inte idioter, dom har bara lite otur när dom tänker och lever i en fantasi värld
Citera
2026-06-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Nej dom är inte idioter, dom har bara lite otur när dom tänker och lever i en fantasi värld

Du kan ha rätt där.
Citera
2026-06-15, 14:46
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nu är jag inte religiös men jag tror på Jesus och jag är definitivt en idiot i ordets ursprungliga betydelse: en privatperson, någon som skötte sitt eget och inte innehade något offentligt ämbete eller politisk post. Ungefär som att stå utanför den värld som styrs av djävulen.
Citera
2026-06-15, 15:17
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Var ligger himmelriket?
ej heller skall man kunna säga: 'Se här är det', eller: 'Där är det.' Ty se, Guds rike är invärtes i eder.» — Lukas 17:21
Citera
2026-06-15, 15:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nu är jag inte religiös men jag tror på Jesus och jag är definitivt en idiot i ordets ursprungliga betydelse: en privatperson, någon som skötte sitt eget och inte innehade något offentligt ämbete eller politisk post. Ungefär som att stå utanför den värld som styrs av djävulen.
Du är inte religiös men tror på Jesus???? Jesus omskrivs bara i den högst religiösa boken bibeln där han utpekas som guds son så hur får du ihop det?
Djävulen är också en religiös figur för övrigt.
Citera
2026-06-15, 15:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
ej heller skall man kunna säga: 'Se här är det', eller: 'Där är det.' Ty se, Guds rike är invärtes i eder.» — Lukas 17:21
Ingen vet alltså
Citera
2026-06-15, 17:00
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du är inte religiös men tror på Jesus???? Jesus omskrivs bara i den högst religiösa boken bibeln där han utpekas som guds son så hur får du ihop det?
Djävulen är också en religiös figur för övrigt.
Alltså, jag har ingen religion som jag delar med andra, inga religiösa regler, inga ritualer och inga religiösa ledare som bestämmer vad jag ska tro.

Att evangelierna endast finns i Bibeln beror på att den kristna kyrkan förvaltade berättelserna och t.o.m. hävdade ensamrätt. Jag tror på berättelserna om Jesus och det budskap det berättades om utan att bry mig det minsta om kyrkorna och deras dogmer.

Djävulen har jag personliga erfarenheter av.
Citera
2026-06-15, 17:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ingen vet alltså
Nej det finns inte i vår föreställningsvärld som är helt fokuserad på vad kroppens sinnen registrerar. Vi tittar ut mot universum men inom oss finns en andlig och mer verklig värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in