Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Är du ärlig med din man/fru/partner om vad du röstar på?
Brukar du svara dina barn ,på frågan om vad du röstar på?
Jag och min man pratar politik ibland med varandra. Men vi röstar inte lika. Jag är lustigt nog lite mer höger än vad han är. Det brukar ju vara tvärtom i stugorna.
Mina tonårsbarn kommer vara ganska nyfikna på vad jag/vi röstar på. Men jag vill inte att det ska spridas mellan ungdomar till deras föräldrar.. Jag är ingen kontroversiell väljare men jag har sån himla integritet.
Jag minns att min mamma alltid sa att hon röstade blankt för hon visste inget om politik. Jag tror inte det var sant. Hon kom från en småföretagarefamilj men pappa var socialdemokrat precis som sina föräldrar. Tror inte hon kunde avslöja att hon var mer höger. Då hade nog pappa blivit sur.
Så, hur öppna är ni med varandra där ute? Röstar ni samma, olika än er partners? Avslöjar ni er för era kompisar. Berättar ni för barnen när de frågar?
Jag diskuterar aldrig politik då det aldrig kommer något gott ur det, det skapar bara osämja. Dessutom är det som du säger en stor integritetsfråga plus att jag är starkt emot alla former av påtryckningar eller påverkansoperationer. Det finns inte en chans att någon form av argumentation skulle ändra på mig, det är jag för stark för. Jag är oerhört trygg i den jag är.
Jag har heller aldrig berättat för någon vad jag röstar på. Det enda jag sagt till ett av barnen en gång är ett parti jag
inte röstar på i riksdagsvalet.
Röstar inte alls ibland dessutom eller blankt då det inte finns ett enda parti som stämmer. Gör jag en valkompass får jag typ 55 procents överensstämmelse överallt.