2026-06-06, 14:04
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Adomas
NYKÖPING | 2026-06-05
Signalement:
Adomas har brunblont kort hår och lite skägg. Han är cirka 185 centimeter lång och väger cirka 90 kg.
Klädsel vid försvinnandet är okänt.
Kontakt
Har du sett Adomas eller har information som kan leda till att personen återfinns, ring polisen på 114 14
https://www.missingpeople.se/efterlysningar/adomas

På MP:s facebook sida står det att Adomas är 20 år & senast sågs i Bränn-Ekeby vid 08:30 tiden 5/6.
https://www.facebook.com/MPSweden

Vad kan ha hänt?
Citera
2026-06-06, 14:42
Medlem
StonedMonkeys avatar
Knappt 30 timmar sen han försvann, dessutom en fredag, kanske dragit iväg till en brud som inte har kompatibel mobilladdare? Eller dragit med några han inte känner och supit? Hoppas det är något sånt!
Citera
2026-06-06, 15:21
Medlem
CottageQueens avatar
De sökte redan igår (5/6)med bla. Kustbevakningens flygplan.
Måste finnas någon anledning till brådskan?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1469880

Citat ur ab´s notis:
– Vi använder oss av flera patruller, hundar drönare och ett av Kustbevakningens plan, säger polisens presstalesperson Martina Gradian.
Enligt Södermanlands Nyheter har planet cirkulerat sedan 14-tiden och var fortfarande i luften vid 19-tiden.
Polisen misstänker inget brott i samband med försvinnandet.
Citera
2026-06-06, 15:31
Medlem
rubbergirls avatar
De avslutade tydligen sökningen i natt då de inte finns ngn ytterligare info att gå på.

Verkar som han är folkbokförd med föräldrar i Gbg.

Edit: ser nu att MP skriver ”20-årige” & i tidningar står det ”20-årsåldern” så inte säkert han är exakt 20 år som jag uppfattade det först.
Senast redigerad av rubbergirl 2026-06-06 kl. 15:42.
Citera
2026-06-06, 17:28
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
De avslutade tydligen sökningen i natt då de inte finns ngn ytterligare info att gå på.

Verkar som han är folkbokförd med föräldrar i Gbg.

Edit: ser nu att MP skriver ”20-årige” & i tidningar står det ”20-årsåldern” så inte säkert han är exakt 20 år som jag uppfattade det först.
Är det Adomas boende i Göteborg fyllde han 20 år i mars.
Citera
2026-06-06, 18:47
Medlem
-GTA-L4DY-s avatar
Vi är några som är väldigt nyfikna på detta enorma pådrag?? Har sällan sett så pass allvarligt och enormt pådrag efter en person (som inte är ett litet barn) bara några timmar efter att de försvunnit? Kustbevakningen började ju cirkulera över Nyköping vid typ 13-14 tiden tills på kvällen? Drönare och grejer? Vad är dealen med denna snubbe? Borde va sånt pådrag oavsett vem som försvinner såklart men verkar som att denna snubbe är "extra viktig". Typ är han jättefarlig eller har han rika/kända föräldrar så han får typ elitbehandling?? Känns lite odd att det är sånt enormt pådrag så tidigt över en vuxen.
Citera
2026-06-06, 19:04
Medlem
rubbergirls avatar
MP har tydligen just nu en akut sökinsats - som startade 17:00 - där de verkar söka efter Adomas i Ryssbergen.
Senast redigerad av rubbergirl 2026-06-06 kl. 19:18.
Citera
2026-06-06, 19:31
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GTA-L4DY-
Vi är några som är väldigt nyfikna på detta enorma pådrag?? Har sällan sett så pass allvarligt och enormt pådrag efter en person (som inte är ett litet barn) bara några timmar efter att de försvunnit? Kustbevakningen började ju cirkulera över Nyköping vid typ 13-14 tiden tills på kvällen? Drönare och grejer? Vad är dealen med denna snubbe? Borde va sånt pådrag oavsett vem som försvinner såklart men verkar som att denna snubbe är "extra viktig". Typ är han jättefarlig eller har han rika/kända föräldrar så han får typ elitbehandling?? Känns lite odd att det är sånt enormt pådrag så tidigt över en vuxen.
Jag vet inte om det har med saken att göra men polisen i region öst fick ta en hel del skit för diskriminering etc efter att 2 pojkar försvann från HVB / familjehem i Nyköping 2023 & sedan hittades mördade.
Då fanns inga rutiner för hur polis ska agera när ungdomar försvinner från HVB men det har det nu.

Kanske därför det är sånt pådrag?
Citera
2026-06-06, 20:15
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Jag vet inte om det har med saken att göra men polisen i region öst fick ta en hel del skit för diskriminering etc efter att 2 pojkar försvann från HVB / familjehem i Nyköping 2023 & sedan hittades mördade.
Då fanns inga rutiner för hur polis ska agera när ungdomar försvinner från HVB men det har det nu.

Kanske därför det är sånt pådrag?

Fast den här personen är ju ingen ungdom, han är 20 år. Och då sitter en ju knappast på HVB heller, särskilt inte som han inte finns på Krimfup eller liknande heller. När MP varit sådär snabba tidigare har det handlat om sjukdom hos den försvunna som kräver regelbunden medicinering. Jag vet däremot inte om det är så i det aktuella fallet.

Vad gjorde han förövrigt ute Bränn-Ekeby om han bor i Gbg, vad hade han för koppling dit?
B-E är ju liksom ingen värdsmetropol med sina typ 50 invånare.....
Citera
2026-06-06, 20:38
Medlem
JoeDoughs avatar
Ska man döma hunden efter håren ser han ju jävligt kriminell ut enligt bilderna på MPs hemsida.
Citera
2026-06-06, 21:06
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Fast den här personen är ju ingen ungdom, han är 20 år. Och då sitter en ju knappast på HVB heller, särskilt inte som han inte finns på Krimfup eller liknande heller. När MP varit sådär snabba tidigare har det handlat om sjukdom hos den försvunna som kräver regelbunden medicinering. Jag vet däremot inte om det är så i det aktuella fallet.

Vad gjorde han förövrigt ute Bränn-Ekeby om han bor i Gbg, vad hade han för koppling dit?
B-E är ju liksom ingen värdsmetropol med sina typ 50 invånare.....
Enl. soc räknas du som ungdom till den dag du fyller 21 år. Annars brukar det vara 25 år.
HVB finns även för vuxna & du måste inte vara dömd för ngt.

Nu säger jag inte att han är placerad på ett hem utan det var en spekulation utifrån pådraget & att han befann sig mitt ute i spenaten på andra sidan Sverige.

Även oklart om det är 20-åringen som är folkbokförd i Gbg.
Citera
2026-06-06, 21:59
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Enl. soc räknas du som ungdom till den dag du fyller 21 år. Annars brukar det vara 25 år.
HVB finns även för vuxna & du måste inte vara dömd för ngt.

Nu säger jag inte att han är placerad på ett hem utan det var en spekulation utifrån pådraget & att han befann sig mitt ute i spenaten på andra sidan Sverige.

Även oklart om det är 20-åringen som är folkbokförd i Gbg.

Det har du rätt i!

Nu när du säger det, låter det ändå som en rätt rimlig förklaring till att en ung kille försvinner ute i spenaten... Finns det något HVB hem i B-E med omnejd då? Vet att det finns inne i Nypan, men B-E är ju en ganska bra bit, särskilt om en inte har bil...

MP brukar vara noggranna med åldrarna. Slog lite snabbt på Ratsit, det finns en 18 åring i Strängnäs, ett antal runt 22-23 i Stockholms norra förorter och några i Östergötland. Enda som är 20 år bor i Gbg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in